۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲

اطلاعات 412 میلیون کاربر سایت‌های دوستیابی آمریکایی لو رفت

ایتنا - هکرها اطلاعات کاربران ده‌ها سایت دوست‌یابی آمریکا را هک کردند و اطلاعات شخصی 412 میلیون نفر را در فضای مجازی پخش کردند.
اطلاعات 412 میلیون کاربر سایت‌های دوستیابی آمریکایی لو رفت


هکرها با حمله به ده‌ها سایت دوستیابی در آمریکا اطلاعات ۴۱۲ میلیون حساب کاربری در سایت‌های یاد شده را سرقت کرده و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فار، سایت‌های یادشده متعلق به شرکت FriendFinder Networks هستند و این امر می‌تواند اعتبار شرکت یاد‌ شده را به شدت مخدوش کند.

دامنه این حمله هکری بسیار وسیع است. در مقام مقایسه سایت Ashley Madison که در ماه های گذشته هک شده بود تنها شاهد به سرقت رفتن اطلاعات ۳۲ میلیون کاربر خود بود.

این حمله در ماه گذشته رخ داده و در ابتدا حدود ۳۰۰ میلیون مورد از حساب های سایت AdultFriendFinder هک شده اند. تعداد حساب های هک شده دیگر سایت های وابسته به این شرکت به ترتیب ۶۲، ۷، ۱.۴ و ۱.۱ میلیون مورد بوده است. تعداد حساب های هک شده مربوط به یک دامنه نامشخص هم ۳۵ هزار مورد است.

علت موفقیت این حمله آن است که کلمات عبور کاربران در یک فایل متنی ساده و بدون حفاظت ذخیره شده بودند و در مواردی هم برای حفاظت از این کلمات عبور از الگوریتم ضعیف SHA۱ استفاده شده بود. FriendFinder می گوید در حال بررسی موضوع است تا آسیب پذیری های امنیتی سایت های خود را برطرف کند.
کد مطلب: 46464
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام