۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷

شناسایی «ایدز» به کمک «یو.اس.بی»

ایتنا - تا به امروز شناسایی و اندازه‌گیری میزان پیشرفت ایدز، زمان‌بر و پرهزینه بود. اما با یو.اس.بی‌های ویژه جدید این کار در کم‌تر از 30 دقیقه و با قیمتی کمتر انجام خواهد شد.
شناسایی «ایدز» به کمک «یو.اس.بی»


ایدز یکی از بیماری‌های قرن حاضر است که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه علم در این زمینه هنوز هم شناسایی و اندازه‌گیری میزان پیشرفت آن، زمان‌بر و پرهزینه است.


به گزارش ایتنا از ایران‌آنلاین، به همین دلیل فعالان عرصه فناوری به این حوزه نیز ورود کرده‌اند تا بتوانند آسان‌ترین و به نوعی کم هزینه‌ترین راهکار را ارائه دهند.
در همین راستا محققان کالج امپریال لندن و کمپانی DNA Electronics با همکاری یک‌دیگر یک «یو.اس.بی» ویژه طراحی کرده‌اند که می‌تواند سطح ویروس HIV در خون بیمار را اندازه‌گیری کند. عملکرد این وسیله کوچک دقتی تا حدود ۹۵ درصد دارد و ازسوی دیگر زمان پاسخ دادن این تست بسیار کوتاه است و می‌تواند در کمتر از ۳۰دقیقه جواب آزمایش را در اختیار بیمار قرار دهد که این سرعت عمل خود گام بزرگی در پیشرفت تست‌های معمول محسوب می‌شود.

برای انجام این تست، محققان یک قطره از خون بیمار یا فرد مشکوک به بیماری را روی بخش انتهایی «یو.اس.بی» قرار می‌دهند و با این کار میزان اسیدیته بخش فلزی «یو.اس.بی» تغییر می‌کند، تراشه‌ای که داخل این وسیله کوچک قرار دارد تغییر را متوجه شده و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند درنتیجه وقتی «یو.اس.بی» به کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و... متصل می‌شود، محققان می‌توانند نتیجه را بخوانند.

این «یو.اس.بی»، یک بار مصرف است بنابراین ساکنان مناطق صعب‌العبور و روستایی به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند این در حالی است که به‌صورت معمول، بیماران مجبورند نمونه‌های خون خود را برای انجام تست HIV و تعیین سطح این ویروس به آزمایشگاه ارسال کنند که آگاهی از نتیجه آزمایش بسته به نوع تست از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد. هرچند این فناوری برای ورود به بازار هنوز راه درازی در پیش دارد ولی ازآنجا که انجام مراحل انجام این تست بسیار آسان است مطمئناً بیماران از آن استقبال مناسبی خواهند کرد.
کد مطلب: 46459
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام