کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

میزبانی ۶۴ دیتاسنتر در داخل کشور

رشد شتابان اپلیکیشن های بومی

خبرگزاری مهر , 22 آبان 1395 ساعت 10:47

ایتنا- معاون وزیر ارتباطات از فعالیت ۶۴ مرکز داده (دیتاسنتر) در داخل کشور برای میزبانی سایتهای ایرانی خبر داد.




نصرالله جهانگرد با تاکید براینکه بازار پرتحرک فناوری اطلاعات و ارتباطات، باعث رونق کسب و کارها در سراسر کشور می‌شود، گفت: افق پیش روی بخش ICT در کشور افزایش سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی تا ٦ درصد است. این رقم هم اکنون ۲.۵ درصد برآورد می‌شود.


به گزارش ایتنا از مهر، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مجموع بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور حدود ٢٧ هزار میلیارد تومان است که نزدیک به ٨٤ درصد آن شامل فناوری ارتباطات می‌شود. در این میان ز ۳ سال گذشته با واگذاری مجوز نسل سه و چهار بازار تلفن همراه، شاهد رشد شتابان بخش نرم‌افزارهای بومی، محتوا و اپلیکیشن‌ها بوده ایم.

وی با بیان اینکه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران پتانسیل آن را دارد که به بیش از یک هزار میلیارد تومان برسد، خاطرنشان کرد: در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد رشد ۱۹ درصدی هستیم و نکته جالب توجه آن است که این بخش ۲ تا ۳ برابر سایر حوزه‌ها رشد داشته است.

جهانگرد فرصت اشتغال دانش بنیان در تمام کسب و کارها را از مزایای توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و افزود: در تمامی حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد رشد بوده‌ایم که اثر آن بر توسعه فرصت های کسب و کار در این بستر نمود یافته و نتیجه آن اشتغال زایی در کشور است.

معاون وزیر ارتباطات از میزبانی ٦٤ مراکز داده مورد نیاز مردم در داخل کشور خبر داد و گفت: با بهبود ساختار شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، شاهد ارتقای کیفیت و سرعت خدمات در داخل بوده‌ایم.


کد مطلب: 46405

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46405/میزبانی-۶۴-دیتاسنتر-داخل-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir