۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶
واعظی:

مشکل اصلی زیرساخت‌ در برخی مناطق چیست؟

ایتنا- واعظی: ما تلاش می‌کنیم که مشکلات تمامی استان‌ها برطرف شود.
مشکل اصلی زیرساخت‌ در برخی مناطق چیست؟


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشکل زیر ساخت‌ در برخی مناطق کشور را به دلیل عدم اجرای درست آن‌ها در دولت گذشته عنوان کرد و گفت انجام پروژه‌ها زمان‌بر است و این امر به دلیل بی‌توجهی دولت به این مناطق نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی عصر روز گذشته در جمع مردم شهرستان رودان، تصریح کرد: همه افراد کشور مورد عنایت دولت قرار خواهند گرفت و ما تلاش می‌کنیم که مشکلات تمامی استان‌ها برطرف شود و تنها به یک منطقه نپردازیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رفع تحریم‌ها نیز گفت: در گذشته و با وجود تحریم‌های زیادی که برای کشور ما رقم خورده بود در حوزه‌های مختلفی از جمله؛ حمل و نقل، نفت، صادرات، بیمه و حوزه‌های مختلف دیگر با تحریم‌ها و مشکلات زیادی رو به رو بودیم که با اجرای برجام بیش از ۹۰ درصد از تحریم ها رفع شد و دیگر تحریم‌های کشور ما نیز در آستانه رفع شدن است.

واعظی افزود: همزمان با مذاکرات تیم هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تیم اقتصادی دولت نیز فعالیت‌های مهمی را انجام داده که توانسته است، رقم تورم را از بالای ۴۰ درصد به هشت درصد کاهش دهد و رشد اقتصادی پنج درصدی را نیز شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در زمینه اشتغال نیز همواره دغدغه و توجه ویژه ای دارد، تصریح کرد: هرساله در کشور بیش از ۷۳۰ هزار شغل ایجاد می‌شود، اما بازهم باید این رقم افزایش پیدا کند و تلاش کنیم تا رقم ایجاد اشتغال در کشور به رقم قابل قبولی برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال و همچنین وضعیت مناسب معیشت طبقه متوسط و پایین جامعه از جمله مواردی است که دولت توجه ویژه ای به آن خواهد داشت.

واعظی با اشاره به اینکه در دولت گذشته بیش از ۷۵۰۰ شرکت و کارخانه به مرز رکود و یا تعطیلی رسیدند گفت: امیدواریم که با تحول در حوزه اقتصاد، وضعیت معیشت مردم نیز در شرایط مناسبی قرار بگیرد و با رفع موانع تولید و صادرات شرکت ها و کارخانجات راکد و نیمه فعال، به صورت مجدد راه اندازی و فعال شوند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این دیدار مردمی افزود: مشکلاتی که در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود را شخصا پیگیری میکنم و تلاش می‌کنیم که ان شاالله این مشکلات برطرف شود و دیگر مشکلاتی که مطرح شد را نیز با وزرای مربوطه مطرح می‌کنم تا از طریق آنها پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت‌های این حوزه در شهرستان رودان نیز اشاره کرد و گفت: افزایش ۱۰ برابری پهنای باند اینترنت، افزایش چهار برابری شبکه اتصال، اتصال ۱۵۹ روستا به اینترنت، افزایش چهار برابری مشترکین از جمله اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان رودان بوده است.

واعضی افزود: طی ماه‌های آینده و تا قبل از پایان سال نیز نسل سوم اینترنت تلفن همراه در بخش بیکاه و شهر رودان راه اندازی می‌شود و همچنین شهر رودان به نسل چهارم اینترنت تلفن همراه مجهز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع و طی دستاورد این سفر و در حوزه ارتباطات و مخابرات ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان رودان سرمایه گذاری می شود تصریح کرد: تا پیش از پایان خدمات این دولت در دوره چهارساله تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان رودان به خطوط تلفن و اینترنت مجهز می شوند و همچنین شهر زیارتعلی به اینترنت نسل سوم تلفن های همراه مجهز می شود.
کد مطلب: 46388
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام