۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۳

اندروید حدود 90 درصد از بازار سیستم‌عامل‌های همراه را تسخیر کرد

ایتنا - سیستم‌عامل اندروید ۸۷.۵ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های همراه را تسخیر کرده است.
اندروید حدود 90 درصد از بازار سیستم‌عامل‌های همراه را تسخیر کرد


تازه‌ترین یافته‌های موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics نشان می‌دهد که سیستم‌عامل اندروید ۸۷.۵ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های همراه را تسخیر کرده است.

به گزارش ایتنا از فارس، تعداد گوشی‌های اندرویدی عرضه‌شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۳۲۸.۶ میلیون واحد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۰.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در حالی که در سال‌های اخیر اندروید معمولا حدود ۸۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشته خیز تازه آن نشان می‌دهد iOS در رقابت با اندروید وضعیت مطلوبی ندارد.

اپل در مقایسه ۴۵.۵ میلیون واحد آیفون را روانه بازار کرده که نسبت به رقم ۴۸ میلیون واحدی سال ۲۰۱۵ برابر با ۵.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. مجموع گوشی‌های عرضه شده با دیگر سیستم‌عامل‌ها یعنی بلک‌بری و ویندوزفون هم در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱.۳ میلیون واحد بوده است. این رقم در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ برابر با ۸.۲ میلیون واحد گزارش شده و همین امر نشان‌دهنده شکست مایکروسافت و بلک‌بری در بازار سیستم‌عامل‌های همراه است.

عامل اصلی تداوم رشد بازار گوشی‌های هوشمند عرضه مدل‌های ارزان قیمت به خصوص در کشورهای در حال توسعه بوده، اما رقابت ده‌ها شرکت سازنده گوشی‌های اندرویدی این بازار را به سمت اشباع پیش می‌برد و گوگل با عرضه گوشی‌های پیکسل به تهدیدی جدی برای دیگر شرکت‌ها مبدل شده است.
کد مطلب: 46330
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام