۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶

نمایشگر تمام‌صفحه منعطف در نسل بعدی موبایل

ایتنا - گوشی جدید با نمایشگر تمام‌صفحه منعطف قرار است سال آینده میلادی روانه بازار شود و از هم‌اکنون شایعات مختلفی در مورد گوشی یادشده شنیده می‌شود.
نمایشگر تمام‌صفحه منعطف در نسل بعدی موبایل


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از اینوستور، این گوشی قرار است سال آینده میلادی روانه بازار شود و از هم‌اکنون شایعات مختلفی در مورد گوشی یادشده شنیده می‌شود.


یکی از این شایعات استفاده از نمایشگر دارای گودی اندک و یکپارچه است که کل بخش جلویی گوشی را در برمی‌گیرد. همچنین گفته می‌شود این نمایشگر از OLED خواهد بود. این نمایشگرها بسیار منعطف بوده و از پیکسل‌هایی تشکیل شده‌اند که می‌تواند نورهای مختلف با رنگ‌های متفاوت از خود ساطع کند.



ساطع کردن نور در OLED و عدم احتیاج به منبع نوری پشت صفحه مانند ال.سی.دی مهمترین برتری آن نسبت به نمایشگر کریستال مایع (LCD) است، که باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین ضخامت و وزن کمتر OLED شده است. لایه LCD شدت نور پس زمینه را گرفته و با نشت نور به سلول‌های مجاور باعث کاهش کنتراست می‌شود. اما OLED با تولید مستقل نور توسط هر سلول، علاوه برنداشتن مشکل زاویه دید مانند LCD، تصاویری شفاف با کنتراست عالی نمایش می‌دهد. سرعت پاسخگویی OLED بسیار بالاست و برخلاف LCD مشکل واماندگی و محو شدن تصویر در نمایش صحنه‌های سریع را ندارد.

در حال حاضر نمایشگرهای گوشی حداکثر ۸۰ درصد از بخش جلویی تلفن‌های همراه هوشمند را پوشش می‌دهند، اما با استفاده از نمایشگرهای او.ال.ای.دی این رقم به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد. سامسونگ می‌گوید در سال‌های آینده این رقم را به ۹۹ درصد هم افزایش می‌دهد.

همچنین احتمال می‌رود گوشی جدید سامسونگ بدون دکمه Home باشد و قابلیت‌های این دکمه به زیر صفحه نمایشگر منتقل شود. استفاده از حسگر اثر انگشت هم در گالکسی اس ۸ ممکن خواهد بود. استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه بهره‌گیری از فناوری و هدست‌های واقعیت مجازی را هم تسهیل خواهد کرد.
کد مطلب: 46304
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام