۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸

رشد خدمات ابری گوگل

ایتنا - گوگل هنوز هم مترادف با جست‌وجو و آگهی‌های اینترنتی شناخته می‌شود. اما در سال‌های اخیر، کسب و کار ابری نیز به یکی از اولویت‌های این شرکت تبدیل شده است.
رشد خدمات ابری گوگل


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از toptechnews، گوگل در روز پنجشنبه اعلام کرد که درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته، با ۲۰ درصد افزایش، به ۲۲.۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

این کسب و کار، شامل پلتفرم ابری گوگل (که با خدمات وب آمازون در رقابت است)، و نیز مجموعه برنامه‌های آن با نام G Suite است که رقیب بسته نرم‌افزاری آفیس از مایکروسافت تلقی می‌گردند.

اما از گزارش‌ها بر می‌آید که خدمات ابری گوگل (در کنار سایر خدمات این شرکت همچون گوگل‌پلی)، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، ۳۹ درصد رشد داشته است. اما گوگل جزئیات زیادی در خصوص تلاش‌های خود در زمینه خدمات ابری ارائه نکرده است.

البته باید گفت که آمازون هم نتایج AWS خود را تنها در ماه آوریل ۲۰۱۵ عرضه کرد و نتایج خدمات ابری مایکروسافت شامل نرم‌افزارهای سنتی این شرکت نیز عمدتاً شامل ویندوز سرور بود.

به همین خاطر، پنهان‌سازی و سکوت در این خصوص، امری معمول میان شرکت‌های فناوری محسوب می‌شود.

گفتنی است همان روزی که گوگل نتایج مالی خود را اعلام کرد، آمازون نیز گفت که درآمد این شرکت از AWS، ۳.۲ میلیارد دلار بوده است؛ یعنی تقریباً ۵۵ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل.


اما در زمانی که گزارش عملکرد مالی گوگل اعلام می‌شد، روث پورات (معاون مالی گوگل) اظهار داشت که ابر، درآمد قابل توجهی برای این شرکت به همراه داشته و این امر بیانگر رشد این کسب و کار و نیز فرصت‌های متعددی است که در این حوزه وجود دارند.

سوندار پیچای (مدیرعامل گوگل) نیز تأکید داشت که محصولات سخت‌افزاری این شرکت، قابلیت‌های ابری بسیار بیشتری برای کاربران فراهم خواهند کرد.
 
کد مطلب: 46274
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام