۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰

انتقاد مقامات آلمان از چین بر سر خرید شرکت‌های فناوری‌های پیشرفته

ایتنا - وزیر اقتصاد آلمان بر این اعتقاد است که چین با استفاده از الزامات تبعیض‌آمیز نمی‌گذارد خارجیان شرکت‌های فناوری چینی را خریداری کنند، ولی خود در دیگر کشورها دست به چنین کاری می‌زند.
انتقاد مقامات آلمان از چین بر سر خرید شرکت‌های فناوری‌های پیشرفته


سیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان با انتقاد از چین گفت: این کشور علی‌رغم خرید شرکت‌های فناوری کلیدی در آلمان جلوی خرید بخش اعظم شرکت‌های فناوری خود توسط کشورهای خارجی را می‌گیرد و رویه‌ای تبعیض‌آمیز در این زمینه دارد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، وی از این که چین با استفاده از الزامات تبعیض‌آمیز نمی‌گذارد خارجیان شرکت‌های فناوری چینی را خریداری کنند، ولی خود در دیگر کشورها دست به چنین کاری می‌زند انتقاد کرد.

گابریل که معاون صدراعظم و رهبر حزب سوسیال دموکرات این کشور هم هست هفته آینده به چین سفر خواهد کرد. این در حالی است که دو کشور بر سر اقدامات چین و خرید شرکت‌های فناوری آلمانی توسط این کشور به شدت با هم اختلاف دارند.

وزیر اقتصاد آلمان با انتشار مقاله‌ای در روزنامه دی‌ولت از اتحادیه اروپایی خواست تا رویکرد سخت‌تری در قبال چین اتخاذ کنند تا سطح مشخصی برای بازی این کشور تعریف شود.

در بخشی از مقاله گابریل تصریح شده است: هیچ کس نمی‌تواند از اروپا انتظار داشته باشد که چنین بازی احمقانه‌ای را از سوی شرکای تجاریش بپذیرد. وی در این مطلب آلمان را یکی از بازترین اقتصادهای جهان بر روی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی توصیف کرد و افزود: اما در چین شرایط برعکس است و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی توسط شرکت‌های اروپایی با موانعی مواجه است و خرید شرکت‌های چینی تنها در صورت پذیرش شرایط تبعیض‌آمیز ممکن است.

وی از اینکه چین با به راه انداختن تور خرید فهرست بلندی از شرکت‌های جذاب آلمانی به دنبال دستیابی به فناوری‌های استراتژیک کلیدی است، اظهار نگرانی کرده است. وزیر اقتصاد آلمان خواستار سخت‌گیری بیشتر اتحادیه اروپایی در این زمینه با هدف تداوم موفقیت اقتصادی اروپا در آینده شد.
کد مطلب: 46249
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام