۰
plusresetminus
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

فشار صدراعظم آلمان به فیس بوک و گوگل برای افشای الگوریتم‌هایشان

ایتنا- دولت آلمان معتقد است که گوگل و فیس‌بوک از چنان تاثیرگذاری برخوردارند که گفتمان عمومی را تهدید می‌کنند.
فشار صدراعظم آلمان به فیس بوک و گوگل برای افشای الگوریتم‌هایشان


آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گوگل و فیس‌بوک را برای افشای الگوریتم‌های مورد استفاده‌شان تحت فشار گذارده، امری که با تلاش‌های وی در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران مرتبط است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از آندرویدهدلاینز، وی در جریان سخنرانی خود در کنفرانس Medientage در هفته گذشته در مونیخ تصریح کرده که گوگل و فیس‌بوک از چنان تاثیرگذاری برخوردارند که گفتمان عمومی را تهدید می‌کنند.

وی در توضیح این اظهارات خود گفته که الگوریتم‌های مورد استفاده این شرکت‌ها و دیگر شرکت‌های مشابه فناوری به سانسور خودکار منجر شده و حباب‌های شخصی را برای افرادی که از خدمات این شرکت‌ها استفاده می‌کنند به وجود آورده و آنها را از کسب اطلاع از نظرات دیگر کاربران و بهره گیری از خدمات رقیب محروم می‌کند.

مرکل با اشاره به الگوریتم‌های جستجو و تبلیغات گوگل و فیس‌بوک که پیشنهادات خودکاری را به کاربران ارائه می‌دهند و محتوای خاصی را بر مبنای علائق کاربران به آنها تحمیل می‌کنند، این امر را در راستای سانسور دانست.

اگرچه تلاش شرکت‌های فناوری برای نمایش محتوا و آگهی‌های هدف‌مند بر مبنای علائق کاربران در صنعت فناوری اطلاعات رخداد تازه‌ای نیست، اما تشدید این وضعیت از نظر مرکل موجب شده تا افراد از عقاید و دیدگاه‌های مختلف و متضاد با نظرات خود مطلع نشوند و تنها در معرض مطالبی قرار بگیرند که هم‌سو با دیدگاه هایشان است.

گوگل و فیس‌بوک هنوز در مورد این اظهارات واکنشی از خود نشان نداده‌اند. پیش از این برخی مقامات دیگر اروپایی نیز نسبت به رفتارهای خاص گوگل و فیس‌بوک اظهار نگرانی کرده بودند.
کد مطلب: 46231
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام