۰
plusresetminus
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۷

تهاجم تولیدکنندگان گمنام چینی به بازار واقعیت مجازی

ایتنا- به نظر می‌رسد که شرکت‌های غیر مشهور و گمنام چینی قصد دارند تا بازار واقعیت مجازی را با یک تغییر عمده روبرو سازند و استقبال شدیدی از این بازار به عمل‌آورده‌اند.
تهاجم تولیدکنندگان گمنام چینی به بازار واقعیت مجازی


به نظر می‌رسد که شرکت‌های غیر مشهور و گمنام چینی قصد دارند تا بازار واقعیت مجازی را با یک تغییر عمده روبرو سازند و استقبال شدیدی از این بازار به عمل‌آورده‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Digitimes، محصولاتی که توسط شرکت‌های کم نشان عرضه می‌شوند بانام محصولات وایت باکس شناخته می‌شوند و به تبع آن نیز شرکت‌های تولیدکننده چنین محصولاتی، شرکت‌های وایت باکس نامیده می‌شوند.

شرکت‌های وایت باکس متعددی در کشور چین هستند که هرچند وقت یک‌بار به‌صورت مستقیم هدف خود را بر روی یک بازار خاص قرار داده و موجی از محصولات جدید با برندهای ناشناس را برای آن بازار به ارمغان می‌آورند.

حال شرکت‌های وایت باکس چینی به سراغ بازار واقعیت مجازی رفته‌اند و شروع به ساخت سخت‌افزارهای مربوط به این بازار کرده‌اند.

 

به نظر می‌رسد که با پایان فرایند تولید این محصولات، کشورهایی مانند ایران به‌عنوان یکی از اهداف بالقوه این تجهیزات عمل کنند در حالی‌ که درباره کیفیت این محصولات هنوز هیچ اطمینانی وجود ندارد.

شایان‌ذکر است که سرمایه‌گذاری وایت باکس چینی به‌تنهایی ۶۶ درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی بر روی این محصولات را تامین کرده‌اند و از میان ۱.۵ میلیارد دلار، ۱ میلیارد دلار به این شرکت‌ها اختصاص داشته است.

گفته می‌شود که قیمت نهایی محصولاتی از این‌ دست را می‌توان نزدیک به ۱۰۰ دلار دانست که عملا به‌ هیچ‌ عنوان به قیمت محصولات شرکت‌های بزرگ شباهتی ندارد و در صورت موفقیت این محصولات می‌توان آنها را چالشی برای غول‌های سیلیکون ولی و شرق آسیا دانست.
 
کد مطلب: 46218
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام