۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳
در هفته پدافند غیرعامل انجام شد

رونمایی از ضد بدافزار بومی برای استفاده ملی

پاسخ به شائبه رونمایی چند باره از پادویش
ایتنا - نسخه تکامل‌یافته ضد بدافزار بومی برای بهره‌برداری در سطح ملی، موسوم به پادویش، رونمایی شد.
رونمایی از ضد بدافزار بومی برای استفاده ملی


در مراسمی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات از ضد بدافزار بومی پادویش برای استفاده در سطح ملی رونمایی و به شائبه رونمایی چندباره از این محصول نیز پاسخ داده شد.


به گزارش ایتنا از فارس، محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (مرکز تحقیقات مخابرات) در همایشی به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات با اشاره به رونمایی از ضد بدافزار بومی در این همایش توضیح داد: امروز نسخه تکامل‌یافته ضد بدافزار بومی پادویش برای بهره‌برداری در سطح ملی رونمایی می‌شود.

وی گفت: تمامی نرم‌افزارهای این چنینی در دنیا باید چند سال دوره تکامل را طی کند که این نرم‌افزار نیز از حدود ۳ سال پیش این مراحل را پشت‌سر گذاشتند.

خوانساری گفت: در این مدت این نرم‌افزار با سیستم عامل‌های جدید از جمله ویندوز نسخه ۱۰ و آخرین نسخه‌های اندروید تطبیق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مراسم‌های گذشته معرفی تولید نسخه اولیه این ضد بدافزار بوده، گفت: در سال ۹۱ نخستین نسخه سازمانی این محصول در سال ۹۲ نسخه آزمایشی خانگی و در سال ۹۴ نسخه اندروید این محصول معرفی شده بود که اواخر مرداد ماه گواهی ارزیابی این محصول در نهایت گواهی ارزیابی امنیتی از مرکز مدیریت راهبردی افتا را اخذ کرده است.

خوانساری گفت: هم اکنون ۲۰۰ هزار نسخه خانگی، ۷۰ هزار نسخه سازمانی و ۲۰۰ هزار نسخه اندروید از این محصول در دست استفاده است و همین امر باعث شده که اکنون بتوانیم این محصول را به عنوان نسخه نهایی تکامل‌یافته ضد بدافزار بومی برای اعلام عموم و بهره‌برداری در سطح ملی اعلام کنیم.

به گفته وی، این محصول در بازارهای همسایه و کشورهای آفریقایی به فروش رفته و دارای نمایندگی فروش است.
کد مطلب: 46150
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام