۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۲

مزاحمان را به ایمیل خود راه ندهید

ایتنا - راه‌های برای جلوگیری و اسپم کردن ایمیل‌های ناشناس، هرزنامه‌ها و تبلیغات را بخوانید.
مزاحمان را به ایمیل خود راه ندهید


اگرچه شما نمی‌توانید جلوی فرستادن اسپم‌ها را بگیرید، اما می‌توانید با فیلتر کردن و بدون نیاز به باز کردن آنها، مانع حضورشان در صندوق ورودی پیام‌های خود شوید.


به گزارش ایتنا از ایلنا، ایمیل‌های اسپم (هرزنامه‌ها) به نوعی مزاحم به شمار می‌روند و از آن جایی که فرستادن ایمیل هزینه زیادی ندارد، هر کسی که آدرس ایمیل شما را داشته باشد، می‌تواند به فرستادن اسپم به شما اقدام کند.

یکی از راه‌ها برای جلوگیری از ورود اسپم‌ها به این‌باکس، استفاده از سرویس جیمیل به جای یاهو است، زیرا فیلترهای یاهو نسبت به جیمیل کمی سست هستند و بنابراین اگر فیلترینگ تهاجمی برای اسپم‌ها را می‌خواهید، می‌توانید به جیمیل بروید.

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از اسپم‌ها، استفاده از فیلتر است. تمامی فیلترهای ایمیل نیازمند آموزش هستند و این کار مدتی طول می‌کشد. برای ایمیل‌هایی که شما آن‌ها را اسپم در نظر می‌گیرید، این موضوع یک اقدام اساسی است، بنابراین شما باید تمامی ایمیل‌های اسپم و هرزنامه‌هایی را که وارد صندوق ورودی‌تان (اینباکس) می‌شوند، گزارش کنید.

با این حال، باید توجه داشته باشید که هرگز این ایمیل‌ها را باز نکنید که ببینید چه محتوایی دارد، زیرا ایمیل‌های اسپم معمولا ممکن است حاوی چراغ‌هایی نامرئی باشند که به فرستنده اطلاع می‌دهند شما ایمیل را باز کرده‌اید و حسابتان، یک حساب فعال است و نتیجه این موضوع، اسپم‌های بیشتر خواهد بود.

در مقابل، روش صحیح برای رسیدگی به ایمیل‌های ناخواسته اما مشروع، مانند خبرنامه‌ها، پیشنهادهای بازاریابی و غیره، این است که ایمیل را باز کرده و در بخش تنظیمات، عضویت خود را لغو کنید و تنها آن‌ها را در پوشه اسپم قرار ندهید.

شما همچنین می‌توانید فیلترهای خود را برای جلوگیری از ایمیل‌هایی از فرستندگان خاص و یا موضوعات خاص راه‌اندازی کنید. بدین ترتیب شما ‌می‌توانید لغات خاص مورد نظر خود در آدرس فرستنده، موضوع ایمیل یا متن آن فیلتر کرده و با استفاده از تنظیمات، آن‌ها را مستقیما راهی اسپم کنید. البته متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از فرستندگان خاص وجود ندارد، زیرا هرزنامه‌نویسان از میلیون‌ها آدرس که به راحتی جعل می‌شوند استفاده می‌کنند.
کد مطلب: 46146
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام