۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳

دستگیری هکر لینکدین

ایتنا - پلیس کشور چک فردی را که در حملات سایبری به لینکدین نقش داشته، بازداشت کرده است. اما به نظر نمی‌رسد که این نفوذگر، ارتباطی با هک‌های سیاسی اخیر در امریکا داشته باشد.
دستگیری هکر لینکدین


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از extremetech، پلیس چک یک فرد سی ساله روسی با نام یوگینی را که در حملات سایبری از جمله حمله به لینکدین نقش داشته، دستگیر کرده است.

پلیس اف‌بی‌آی امریکا در بیانیه‌ای گفته است: «این دستگیری بیانگر همکاری میان مراجع قانونی امریکا و نهادهای بین‌المللی است. با توجه به اینکه اکنون این پرونده در حال بررسی است، در حال حاضر جزئیات بیشتری را نمی‌توانیم منتشر کنیم.»

اکنون دادگاه باید تصمیم بگیرد که آیا این فرد مشکوک باید به امریکا بازگردانی شود یا خیر؛ هرچند که این امکان وجود دارد روسیه با چنین تصمیمی مخالفت کند.

در همین خصوص، یکی از سخنگویان سفارت امریکا در پراگ به خبرگزاری‌های محلی گفته است: «ما مطمئن هستیم که فرد بازداشت شده به روسیه تحویل داده شده است.»

چهار سال پیش، هکرها به اطلاعات بیش از ۶ میلیون از ۱۶۱ میلیون کاربر لینکدین دسترسی پیدا کردند. اما امسال و هنگامی که گذرواژه‌ها دزدیده شدند، این مسئله در اخبار عمق بیشتری پیدا کرد.

در نتیجه این حملات، حساب‌های کاربری افراد مشهور از جمله مارک زاکربرگ هک شدند.


هکری که مسئولیت این حملات را برعهده گرفته و «پیس» نام دارد، چند ماه پیش اعلام کرد که در پایگاه داده او بیش از ۱۶۷ میلیون حساب کاربری وجود دارند که ۱۱۷ میلیون از آنها شامل ایمیل‌ها و گذرواژه‌های رمزگذاری شده بودند.

گفته می‌شد که پیس هر یک از داده‌های مربوط به حساب‌های کاربری را با قیمت ۵ بیت کوین (نزدیک به ۳ دلار ) در dark web به فروش رسانده است.

اما به نظر نمی‌رسد که یوگینی ارتباطی با هک‌های سیاسی اخیر در امریکا داشته باشد.
 
کد مطلب: 46071
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام