۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۷

افشای یک دهه جمع آوری فله‌ای داده‌های کاربران از سوی نهاد جاسوسی انگلیس

ایتنا - این‌طور که معلوم است انگلیس در ده سال اخیر جاسوسی مردم خودش را می‌کرده.
افشای یک دهه جمع آوری فله‌ای داده‌های کاربران از سوی نهاد جاسوسی انگلیس


جاسوسان انگلیسی در ستاد ارتباطات دولت انگلیس و MI5 داده‌های مربوط به استفاده تمامی شهروندان انگلیسی از اینترنت را در یک دهه اخیر به طور فله‌ای جمع‌آوری کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، این اقدام به‌طور بی‌وقفه ادامه داشته و افشای آن حاصل تلاش‌های نهادی حقوقی موسوم به Investigatory Powers Tribunal (IPT) است که از سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس به علت جاسوسی بی‌ضابطه از تمامی کاربران اینترنت و تلفن همراه در این کشور شکایت کرده است.

داده‌های یادشده تمامی جزییات مربوط به ارتباطات تلفنی و اینترنتی عادی شهروندان را در برمی‌گیرد و نهادهای جاسوسی انگلیس اهمیتی به این موضوع که اکثریت افراد هدف شهروندانی عادی و فاقد سابقه جنایی بوده‌اند، نداده‌اند. این نوع جاسوسی نقض ماده ۸ کنوانسیون اروپایی حقوق بشر محسوب می‌شود.

نظام قضایی انگلیس نیز حامی این نوع جاسوسی قله‌ای از مردم بوده و در جهت عدم افشای این اقدامات همکاری‌های لازم را به عمل آورده و احکامی را صادر نموده است.

از جمله اطلاعاتی که از این طریق در مورد شهروندان انگلیسی جمع‌آوری شده می‌توان به تاریخ‌چه استفاده از وب و ایمیل و جی.پی.اس، تماس‌های تلفنی و پیامک‌ها، ثبت داده‌های الکترونیکی، سوابق پزشکی و مالیاتی و .... اشاره کرد. همچنین هیچ نشانه‌ای دال بر پاکسازی این حجم عظیم از داده‌های خصوصی کاربران وجود ندارد و همین امر نگرانی‌ها در مورد سواستفاده هکرها و کلاهبرداران اینترنتی از داده‌های مذکور را تقویت کرده است. علاوه بر این هیچ روشی برای آگاه‌سازی شهروندان از سوءاستفاده‌های احتمالی از اطلاعات خصوصیشان وجود ندارد.

وزارت کشور انگلیس در واکنش به این افشاگری هدف از این اقدامات اطلاعاتی را حفاظت از انگلیس و شهروندان آن دانسته و وعده داده که به تخلفاتی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات فله ای کاربران وجود دارد، رسیدگی می‌کند.
کد مطلب: 46022
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام