۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۹

اتحاد غول‌های فناوری برای ۱۰برابر کردن سرعت رایانه‌های سرور

ایتنا- تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت های فناوری جهان مانند گوگل، آی.بی.ام و دل برای ارتقای سرعت و کیفیت رایانه‌های سرور با یکدیگر متحد شدند.


به گزارش ایتنا از  مهر، نتیجه این همکاری ارتقای ده برابری سرعت دسترسی کاربران اینترنت و دیگر شبکه‌های اطلاع رسانی به داده‌ها و خدمات مورد نظر خواهد بود. بدین منظور ویژگی‌هایی موسوم به OpenCAPI در طراحی رایانه‌های سرور رعایت خواهد شد.

با اعمال این مشخصات در طراحی سرورها، پردازنده های مرکزی این رایانه ها با سرعت بیشتری می‌توانند داده‌ها را از طریق سخت‌افزارها منتقل کنند و عملکرد حافظه، تجهیزات شبکه‌ای و .... نیز بهبود می‌یابد.

OpenCAPI حاصل تلاش کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ای.ام.دی، دل، ای.ام.سی، گوگل، اچ.پی، آی.بی.ام، ملانوکس، میکرون، ان ویدیا و Xilinx است.

با استفاده از OpenCAPI سرعت ارتباط پردازنده های مرکزی رایانه های سرور با شتاب دهنده‌های بخش سخت‌افزار از حداکثر ۱۶ گیگابیت در ثانیه فعلی به ۲۵ گیگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد. با این تحول اجرای آنی و بدون تاخیر برخی برنامه‌های سنگین و پیچیده بر روی رایانه‌های سرور و دسترسی لحظه به لحظه به داده های آنها بر روی رایانه‌های عادی متصل، تسهیل می‌گردد.

تحول مذکور تاثیر قابل توجهی بر شرکت‌های مالی، بانک‌ها و علومی همچون علوم زیستی، خودآموزی ماشینی و غیره می گذارد. انتظار می‌رود سرورهای سازگار با OpenCAPI از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ توسط شرکت هایی مانند آی بی ام و با همکاری گوگل و Rackspace عرضه شوند.

اولین سرور از این نوع که Zaius نام دارد مجهز به پردازنده‌های POWER9 خواهد بود. قیمت این سرورها هنوز اعلام نشده است.
کد مطلب: 45957
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام