۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد

حفظ امنیت، بزرگترین چالش اینترنت اشیا در ایران

ایتنا - در عصر جدید کسب‌وکار، دسترسی به اطلاعات بیشتر و بهتر به منزله کنترل بهتر آینده است.
حفظ امنیت، بزرگترین چالش اینترنت اشیا در ایران


مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی موضوع اینترنت اشیا، حفظ امنیت را بزرگترین چالش اینترنت اشیا در ایران اعلام کرد و هشدار داد: ایجاد تعادل میان تأمین امنیت و استفاده از ابزارهای متصل به اینترنت یک ضرورت خواهد بود.


به گزارش ایتنا از فارس، دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی موضوع اینترنت اشیا در ایران پرداخته و تاکید کرده که حفظ امنیت، بزرگترین چالش اینترنت اشیا در ایران خواهد بود.

این دفتر در گزارش خود متذکر شده، در دنیای کسب‌و‌کار مدرن، دسترسی به اطلاعات بیشتر و بهتر به منزله کنترل بهتر آینده است.

دراختیار داشتن اطلاعات در مورد تولید محصولات و خدمات منجر به تسهیل زندگی بشر می‌شود. اینترنت اشیا نیز براساس همین هدف یعنی دریافت، ثبت و ارسال اطلاعات برای استفاده، تحلیل و بهبود محصولات و خدمات و درنهایت استفاده کاربران، مطرح شده و توسعه یافته است.

اینترنت اشیا می‌تواند توانایی انسان‌ها را در مدیریت و پردازش اطلاعات افزایش دهد. این فناوری برای ایجاد تحول در صنایع، سبک زندگی و کسب‌و‌کار انسان‌ها از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است.

در دنیای مبتنی بر اینترنت اشیا عدم دسترسی به داده‌ها بی‌معناست و چنین بستری درنهایت به افزایش کارآیی نیروهای کار منجر خواهد شد. از سوی دیگر امکان برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان کالا و خدمات به منظور ارائه راهکارهای بهتر بر مبنای نیازهای آن‌ها به بهینه‌سازی هزینه‌های زنجیره تولید و عرضه کالا و خدمات منجر می‌شود.

با این حال لازم است نگرانی‌های مطرح در مورد امنیت و حریم شخصی را نیز همواره در نظر داشت. با افزایش تعداد ابزارها و وسایل متصل به اینترنت، امکان حمله به آن‌ها افزایش خواهد یافت و در چنین شرایطی ایجاد تعادل نسبی میان تأمین امنیت و استفاده از ابزارها و امکانات اینترنت اشیا به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.
کد مطلب: 45935
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام