۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۲

اسنپ‌چت سهامی عام می‌شود

ایتنا - آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهند اسنپ‌چت در اوایل سال ۲۰۱۷ تبدیل به یک شرکت سهامی عام خواهد شد.
اسنپ‌چت سهامی عام می‌شود


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از pcmag، شرکت اسنپ‌چت (صاحب سرویس پیام‌رسان محبوب) با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار، درنظر دارد سهامی خود را در معرض فروش عمومی بگذارد، هرچند که اسنپ‌چت از دادن هرگونه نظر در این خصوص، خودداری کرده است.

گفته می‌شود این شرکت تا اواخر ماه مارس وارد بازار بورس و اوراق بهادار خواهد شد. به یمن درآمد حاصل از آگهی‌ها، اسنپ‌چت اکنون به سرعت در حال رشد است و انتظار می‌رود درآمد آن در سال جاری به ۳۵۰ میلیون دلار و در سال آینده نیز به یک میلیارد دلار برسد.

گفتنی است هفته‌هاست شایعات مربوط به عرضه سهام اسنپ شنیده می‌شود. برای مثال، در ماه گذشته گفته می‌شد این شرکت درنظر دارد تا انتهای سال جاری، پرونده مربوط به عرضه عمومی سهام خود را تشکیل دهد و در سال ۲۰۱۷ تبدیل به یک شرکت سهامی عام شود.

اما اسنپ هنوز هم باید بانکدارانی را برای کار روی پرونده عرضه سهام خود استخدام کند.اما این شرکت در سال گذشته عمران خان را به‌عنوان مدیر ارشد راهبردی خود استخدام کرد. خان یکی از مدیران پیشین در عرصه بانکداری است که با علی‌بابا نیز کار کرده است.



با اینکه در سال جاری میلادی، بازار نخستین عرضه سهام عمومی برای شرکت‌های فناوری تقریباً رو به افول بوده؛ اما به تازگی یک معامله موفقیت‌آمیز صورت گرفت که امیدها را افزایش داد. بنابر گزارش‌ها، شرکت Nutanix که نرم‌افزارهای مرتبط با ابر تولید می‌کند، هفته گذشته و با ارزش هر سهم ۱۶ دلار تبدیل به یک شرکت سهامی عام شد.

این در حالی است که سرمایه‌گذاران بخش سهام، انتظار عرصه سهام عمومی از سوی شرکت‌های بزرگ‌تر و معروف‌تری همچون اسنپ، اوبر و Airbnb را داشته‌اند.
 
کد مطلب: 45905
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام