۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹

اعلام برائت شرکت‌های فناوری آمریکا از یاهو: از ایمیل‌های کاربران جاسوسی نمی‌کنیم

ایتنا - گوگل، مایکروسافت، توییتر، اپل و چندین شرکت دیگر دریافت درخواست‌هایی از سوی اف.بی.آی یا آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از کاربران و افشای اطلاعات آن‌ها را تکذیب کرده‌اند.
اعلام برائت شرکت‌های فناوری آمریکا از یاهو: از ایمیل‌های کاربران جاسوسی نمی‌کنیم


افشای جاسوسی یاهو از ایمیل‌های تمامی کاربرانش به درخواست نهادهای اطلاعاتی آمریکا یک بار دیگر تمامی موسسات فناوری بزرگ در این کشور را در معرض بدنامی و رسوایی قرار داده است.


به گزارش ایتنا از فارس، همین مساله باعث شده تا این شرکت‌ها یکی پس از دیگری و با دستپاچگی انجام اقدامات مشابه را تکذیب کنند. این امر ضرورت رمزگذاری کامل داده‌های ردوبدل‌شده کاربران از طریق خدمات ارائه‌شده این شرکت‌ها را نیز ثابت کرده است.

تا به حال گوگل، مایکروسافت، توییتر، اپل و چندین شرکت دیگر دریافت درخواست‌هایی از سوی اف.بی.آی یا آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از کاربران و افشای اطلاعات آن‌ها را تکذیب کرده‌اند و می‌گویند در صورت دریافت چنین درخواست‌هایی از آن‌ها تبعیت نخواهند کرد.

نرم‌افزار جاسوسی یاهو علاوه بر اسکن کردن صدها میلیون ایمیل برای یافتن اطلاعات خاص و افشای آن‌ها برای آژانس امنیت ملی آمریکا یا پلیس فدرال ایالات متحده بدافزاری هکری نیز بوده و احتمالا مورد سوءاستفاده هکرهای ثالث هم قرار گرفته است.

در حالی که یاهو همه این اخبار را تکذیب کرده و ادعاهای مطرح شده را گمراه کننده توصیف کرده است، احتمال می رود در آینده نزدیک به علت اقداماتی از این دست از یاهو شکایت شود. ادوارد اسنودن که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ همکاری نزدیک گوگل، فیس بوک، یاهو، مایکروسافت، یوتیوب، ای او ال، اسکایپ و غیره را برای جاسوسی از کاربرانشان افشا کرده بود روز گذشته با ارسال توییتی در این زمینه نوشت: تمامی ارائه دهندگان خدمات ایمیل که به وضوح انجام اقدام مشابهی را تکذیب نکنند به اندازه یاهو مقصر هستند.

ظاهرا شرکت های فناوری این مساله را کاملا جدی گرفته اند. سخنگوی گوگل مدعی شده که این شرکت هرگز چنین درخواستی دریافت نکرده و در این صورت هم با آن موافقت نمی کند.

سخنگوی فیس بوک هم تصریح کرده که درخواست مشابهی را از هیچ دولتی دریافت نکرده و در این صورت با آن مقابله می کند. اپل، مایکروسافت و توییتر هم با صدور بیانیه های کوتاهی مدعی شده اند که با شرایط مشابه یاهو مواجه نبوده اند.

به هر حال گذر زمان و انتشار اخبار جدید در مورد نحوه تعامل شرکت های فناوری دیگر آمریکایی با دولت واقعیت این ادعاها را مشخص خواهد کرد.
کد مطلب: 45881
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
هیچ شرکتی در آمریکا جرات ندارد اطلاعاتش را در اختیار nsa قرار ندهد. nsa اطلاعات تمام مردم دنیا را جمع آوری و یا سیستم های تحلیلی ابر کامپیوتر ها، افراد خاص را پیدا میکند. از دانشمند هسته ای بگیرید تا مغز و نابغه ها در هر کشور.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام