۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵

وعده ویکی‌لیکس برای افشای اسناد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ایتنا - آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند آسانژ و سایت ویکی‌لیکس را به دولت روسیه مرتبط کنند و هدف از این افشاگری‌ها را تامین منافع روسیه در قبال آمریکا قلمداد کنند.
وعده ویکی‌لیکس برای افشای اسناد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


ویکی لیکس وعده داده که اسناد حساسی را در ارتباط با انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا افشا خواهد کرد. قرار است این اسناد به صورت هفتگی منتشر شوند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کامپیوترورلد، انتشار اسناد مذکور به‌طور هفتگی ظرف ۱۰ هفته آتی ادامه می‌یابد. موضوعات این اسناد متنوع بوده و مسائلی همچون خود انتخابات، جنگ، مسائل تسلیحاتی، عملکرد گوگل و نظارت‌های فله‌ای دولت آمریکا را شامل می‌شود.

جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر افزود: تمامی اسناد مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا پیش از هشتم نوامبر منتشر خواهند شد. می‌توان پیش بینی کرد که این مساله بر توازن جناح‌های قدرت در آمریکا و نحوه عملکرد آنها تاثیر بگذارد.

وی این مساله که هدف از انتشار این اسناد کاهش شانس هیلاری کلینتون برای کسب موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد را رد کرد و این مساله را صرفا یک سوءتعبیر در مورد خود و ویکی‌لیکس دانست.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی تلاش می‌کنند آسانژ و سایت ویکی‌لیکس را به دولت روسیه مرتبط کنند و هدف از این افشاگری‌ها را تامین منافع روسیه در قبال آمریکا قلمداد کنند. پیش از این هم هک برخی شبکه‌های رایانه‌ای وابسته به حزب دموکرات ناشی از اقدامات هکرهای روس دانسته شده بود.

ویکی‌لیکس در ماه جولای بیش از ۱۹ هزار ایمیل متعلق به کمیته ملی دموکراتیک را منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی به ضرر هیلاری کلینتون بود. عامل افشای این اسناد هنوز مشخص نشده و اف.بی.آی در حال تحقیق در این زمینه است.
کد مطلب: 45819
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام