کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دوربین های نظارتی هوشمندتر می‌شوند

12 مهر 1395 ساعت 9:44

ایتنا - با پیش‌قدم شدن فناوران، دوربین‌های نظارتی در شب نیز می‌توانند با کمک لامپ‌های Lifx plus،‌ پوشش لازم را برای امنیت بیشتر بدهند.




این روزها تأمین امنیت خانه و محل کار نیز به دست فناوری سپرده شده است و بسیاری، از دوربین‌های نظارتی هوشمند برای این منظور استفاده می‌کنند و با خیال راحت به سفر می‌روند.


به گزارش ایتنا از ایران آنلاین، یکی از مشکلات این دوربین‌های نظارتی، این است که هنگام شب دامنه چندانی را نمی‌توانند پوشش دهند و سرقت‌های احتمالی نیز با استفاده از نقاط کور و بسیار تاریک انجام می‌شود.همین موضوع سبب شده تا فعالان عرصه فناوری قدم به میدان گذاشته و با طراحی یک لامپ ویژه، مشکل را حل کنند. Lifx Plus لامپی ویژه است که قابلیت تغییر رنگ نورهای متصاعد شده را دارد و هرچند برخی، آن را بیشتر برای تفریح می‌دانند ولی طراحان این وسیله هوشمند، معتقدند نور مادون قرمز این لامپ، می‌تواند یک بازوی کمکی مناسب برای دوربین‌های نظارتی خانه و محل کار باشد. طراحان این لامپ می‌گویند با وجود خاموش شدن چراغ‌های خانه و حاکم شدن تاریکی، دوربین‌های هوشمند می‌توانند از این نور بهترین بهره را بگیرند و در طول شب بر همه نقاط اطراف خانه کنترل داشته باشند.

البته دوربین‌های نظارتی شب همچون Arlo، Nest Canary و iSmartAlarm در تاریکی نور مادون قرمز می‌تابانند ولی این نور نمی‌تواند فضاهایی را که در دسترس دوربین نیست روشن کند. اما با Lifx Plus این دوربین‌ها نیز ارتقا یافته و هم فضای داخلی و هم فضای خارج خانه کاملاً امن می‌شود.این لامپ‌ها دارای وای فای داخلی هستند و به همین دلیل می‌توانند با وسایل هوشمند خانه ازجمله دوربین نظارتی سینک (sync) شوند و ارتباط برقرار کنند. این لامپ را همچنین می‌توان با کمک اپلیکیشن Lifx app که با گوشی‌های اندرویدی، ios و ویندوزی سازگار است کنترل کرد.

البته برای کنترل این لامپ، می‌توان از اسپیکر هوشمند «اکو» آمازون نیز بهره گرفت و از هشدارهای صوتی استفاده کرد.هر یک از این لامپ‌ها که قرار است از نوامبر(آبان) با بهای ۸۰ دلار راهی بازار شود، دارای درخشش هزار و ۱۰۰ لومن ( Lumen) است که می‌توان آن را مشابه یک لامپ رشته‌ای ۷۵وات دانست.


کد مطلب: 45751

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45751/دوربین-های-نظارتی-هوشمندتر-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir