۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
یک ماه و نیم مانده به انتخابات ریاست جمهوری

حمله هکرها به سیستم ثبت‌نام رای‌دهندگان 20 ایالت آمریکا

ایتنا - یک ماه و نیم مانده به انتخابات یاست جمهوری آمریکا و هکرها سیستم‌های ثبت‌نام ۲۰ ایالت این کشور را هک کردند.
حمله هکرها به سیستم ثبت‌نام رای‌دهندگان 20 ایالت آمریکا


در حالی که تنها یک ماه و نیم به آغاز زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، در مورد حمله هکری به سیستم‌های ثبت‌نام ۲۰ ایالت این کشور نگرانی‌های جدی وجود دارد.


به گزارش ایتنا از فارس، وزارت امنیت داخلی آمریکا روز جمعه مدعی شد که هکرها در ماه‌های گذشته سیستم‌های ثبت‌نام رای‌دهندگان را در بیش از ۲۰ ایالت این کشور هدف قرار داده‌اند و تداوم این روند موجب افزایش بی اعتمادی به چرخه انتخاباتی در ایالات متحده خواهد شد.

از مجموع این حملات چهار مورد به نتیجه رسیده و نفوذ به سیستم‌های ثبت نام ممکن شده است. روسیه هم مطابق معمول به برنامه‌ریزی و طراحی این حملات متهم شده است.

جیمز کومی رییس اف.بی.آی در این مورد گفته است: تردیدی وجود ندارد که بازیگران بد در این اطراف حضور دارند. البته وی در این زمینه به جزییات بیشتری اشاره نکرده ولی افزوده که تلاش برای نفوذ به سیستم ثبت‌نام رای‌دهندگان از ماه آگوست آغاز شده و به نظر می‌سد این مشکل گسترده‌تر از حدی است که مقامات قبلا تصور می‌کردند.

البته کارشناسان امنیتی و دولتی مانند هم معتقدند که این حملات در نهایت تغییری در نتایج انتخابات به وجود نمی‌آورد، هر چند دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در ماه نوامبر گذشته در این زمینه تردیدهایی ایجاد کرده بود.

با این حال مقامات دولتی می‌گویند سیستم ثبت‌نام رای‌دهندگان ارتباطی با سیستم رای‌گیری یا شمارش آرا ندارد. هر چند از طریق اختلال در سیستم ثبت نام رای‌دهندگان می‌توان فرایند جمع‌بندی آن را هم مختل کرد. در همین حال مقامات آمریکایی در تلاش هستند با افزایش ایمنی این سیستم جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی از آن را بگیرند.
کد مطلب: 45726
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام