۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶

تلاش فیس‌بوک برای دسترسی به اطلاعات واتس‌اپ

ایتنا- فیس‌بوک باز هم در مظان اتهام نقض حریم خصوصی کاربران،‌ این‌بار در حوزه واتس‌اپ،‌ قرار گرفت!
تلاش فیس‌بوک برای دسترسی به اطلاعات واتس‌اپ


فیس بوک برای حکم رگولاتور حریم خصوصی آلمان که به این شبکه اجتماعی دستور داده است نگهداری و ذخیره داده کاربران آلمانی برنامه پیام رسان واتس‌اپ را متوقف کند، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسر امور حفاظت داده و آزادی اطلاعات هامبورگ اعلام کرد فیس‌بوک قانون حفظ داده را نقض کرده و موافقت ۳۵ میلیون کاربر واتس‌اپ در آلمان را برای ذخیره و نگهداری اطلاعات آنها به شکل صحیح بدست نیاورده است.

یوهانس کاسپار در بیانیه‌ای اظهار کرد: پس از خرید دو سال پیش واتس‌اپ از سوی فیس‌بوک، هر دو طرف اطمینان دادند که اشتراک داده میان آنها انجام نخواهد شد.

فیس‌بوک که بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان است، با هدف جذب مخاطبان جوان، واتس‌اپ را به ارزش ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد.

کاسپار گفت: این حقیقت که اشتراک داده اکنون اتفاق می‌افتد، گمراه کننده کاربران و عموم است و نقض قانون حفاظت از داده آلمان محسوب می‌شود.

مقر آلمانی فیس‌بوک در هامبورگ است و بنابراین تحت حوزه قضایی کمیسر امور حفاظت داده هامبورگ قرار می‌گیرد.

دیده‌بان داده آلمان می‌گوید فیس‌بوک و واتس‌اپ شرکت‌های مستقلی هستند که باید بر مبنای شرایط و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود، داده‌های کاربران را نگهداری کنند.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتورهای آمریکایی و اروپایی گفته‌اند تغییراتی که واتس‌اپ در ماه اوت در تنظیمات حریم خصوصی صورت داده است را مورد بررسی قرار خواهند داد.

دیده‌بان حریم خصوصی ایتالیا هم تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده و از واتس‌اپ درخواست کرده است توضیح دهد قصد دارد چه اطلاعاتی را با فیس بوک به اشتراک بگذارد و برای توضیح به کاربران درباره نحوه استفاده از داده آنها، چه اقدامی کرده است.
کد مطلب: 45681
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام