کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقض حفظ حریم شخصی در اپلیکیشن گوگل Allo

6 مهر 1395 ساعت 12:25

ایتنا - هنگامی‌که گوگل الو اپلیکیشنش را برای اندروید و iOS رونمایی کرد، وعده ارتباطی سالم، ویژگی‌‌های جالبی مثل ثبت‌نام با شماره تلفن خود و دارا بودن Google Assistant را به کاربرانش داد.




این روز‌ها گوگل اپلیکیشن الو را که اپلیکیشنی پیام‌رسان است ( اپلیکیشنی جدید که دارای ویژگی‌‌های جالب و همچنین دارای حریم شخصی برای کاربران می‌باشد) را منتشر کرده است. البته این شرکت تغییراتی را هم روی آن انجام داده است و حقیقتا نتایجی که از این اپ جدید حاصل شد چیز‌هایی نیست که ما انتظار داشتیم.


هنگامی‌که گوگل الو اپلیکیشنش را برای اندروید و iOS رونمایی کرد، وعده ارتباطی سالم، ویژگی‌‌های جالبی مثل ثبت‌نام با شماره تلفن خود و دارا بودن Google Assistant را به کاربرانش داد. از یک طرف این ویژگی اجازه می‌دهد تا شما با ربات گوگل چت کنید و انواع سوالات خود را از آن بپرسید. از طرفی دیگر گوگل الو هرآنچه که از شما در هنگام چت کردن با شخصی دیگر آموخته است را فرا می‌گیرد و در ارتباطات بعدی آموخته‌‌های خود را در اختیار شما قرار می‌دهد. که در واقع پاسخی هوشمند به پیام‌‌ها می‌دهد" smart replies".
این ویژگی پاسخ هوشمند گوگل الو بحث برانگیز است. اگر کسی دسترسی به حساب گوگل شما را به دست گیرد (و یا اینکه گوشی شما که گوگل الو در آن نصب شده باشد را به دست گیرد) آن‌‌ها می‌توانند با استفاده از پاسخ‌‌های هوشمند به تقلید سبک گفتگوی شما بپردازند. به عبارتی دیگر پاسخ هوشمند امکان سرقت هویت شما را خیلی آسان‌تر می‌کند.

ما ویژگی پاسخ هوشمند را در گوگل الو مقصر اصلی عدم حفظ حریم خصوصی می‌دانیم.
در اینجا چیزی وجود دارد: تیم گوگل در ابتدا اعلام کرد که تمام مکالمات کاربران گوگل الو طوری رمزگذاری می‌شود که هیچ‌کس نتواند آن‌‌ها بخواند. علاوه بر این مکالمات ثبت‌شده بر روی سرور‌های گوگل به طورموقت ثبت شده و گوگل وعده داده است که به هیچ عنوان مکالمات ثبت‌شده را افشا نمی‌کند.
اما توسعه‌دهندگان روند خود را تغییر دادند. در حال حاضر گوگل‌الو پیام‌‌های ناشناس (incognito messages)را تا قبل از اینکه کاربر به طور دستی آن‌‌ها را حذف کند ذخیره خواهد کرد. بله درست است، پیام‌‌های بین دستگاه تلفن و سرور‌‌های گوگل رمزگذاری می‌شوند. اما آن‌ها ذخیره شده‌اند به‌طوری که گوگل به تمام چت‌‌ها در اپلیکیشن دسترسی دارد. آن‌‌ها می‌توانند از چت‌‌های ثبت‌شده خاصی که توسط پاسخ هوشمند ایجاد شده است و هرچیز دیگری که کمپانی از پاسخ هوشمند می‌خواهد استفاده کنند.


تن‌ها یک راه برای حفظ حریم شخصی مکالمات شما وجود دارد: یک چت ناشناس ایجاد کنید که همه چیز به گونه‌‌ای شود که فقط کاربرانی که در حال چت هستند بتوانند مکالمات را بخوانند و گوگل نتواند هیچ یک از آن‌‌ها را بخواند. این روش به گونه‌‌ای است که گویا کار میکند. البته، در حالت چت ناشناس شما ویژگی smart assistant را هم نخواهید داشت.
زمانی که صحبت از بازریابی و فروش می‌شود اکثر شرکت‌های تصمیم‌‌های منفعت طلبانه‌‌ای را می‌گیرند که خوشایند کاربران نیست. اما در این مورد به نظر می‌رسد که در حق کاربرانی که انتظار داشتند گوگل الو ویژگی‌‌های حفظ حریم شخصی را ایجاد نماید، بی‌انصافی شده است. ما می‌خواهیم گوگل امکانی را برای کاربران در نظر بگیرد که بجای ایجاد کردن یک چت ناشناس بتوانند در حالت عادی چتی مطمئن داشته باشند و حریم شخصی آن‌‌ها و اطلاعاتشان حفظ شود. مثلا گوگل می‌تواند به کاربرانش این اجازه را دهد که امکان Google Assistant و ذخیره کردن پیام‌‌ها را خاموش کنند.

تمام واقعیت‌‌هایی که در گوگل الو وجود دارد مورد پسند کاربران نیست و حقیقتا این وضعیت منصفانه به نظر نمی‌رسد، اگر که شما حس می‌کنید با نصب این اپلیکیشن و انجام چت به حریم شخصی خود خیانت می‌کنید، حتما چت خود را در حالت ناشناس گوگل(incognito mode) الو قرار دهید.
منبع: کسپرسکی‌آنلاین


کد مطلب: 45619

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45619/نقض-حفظ-حریم-شخصی-اپلیکیشن-گوگل-allo

ايتنا
  https://www.itna.ir