۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵

افزایش بازار فاوا به سه برابر/ راه‌اندازی مدارس هوشمند

ایتنا- وزیر ارتباطات از پیگیری برای اجرای آزمایشی طرح مدارس هوشمند خبر داد.
افزایش بازار فاوا به سه برابر/ راه‌اندازی مدارس هوشمند



محمود واعظی صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه تلکام با تاکید بر نیاز حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: این تفکر که گاهی مدیران دولتی بخش خصوصی را رقیب تلقی می‌کنند سم است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وی در عین حال عنوان کرد: پیام اقتصاد مقاومتی آن است که ما باید توانمندی‌های علمی و فنی خود را افزایش دهیم. به تازگی نیز مصوب کرده‌ایم که خریدهای ما باید یک پیوست علمی داشته باشد و وقتی قراردادی منعقد می‌شود توجه کنیم در برابر کالایی که وارد می‌کنیم از نظر فنی و دانش چه دستاوردی وارد کشور می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه همه می‌دانیم سفرهایی که به منظور واردات دانش صورت می‌گیرد تمام آنها علمی نیست، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی معنایش آن است که در برابر تعرفه‌ها خدماتی با کیفیت خوب ارائه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی فاز اول شبکه ملی اطلاعات گفت: امیدواریم با بهره برداری از این بخش توانمندی‌های دوستان در بخش‌های مختلف ارتقا یابد.

واعظی افزود: ما در این شبکه به دنبال توسعه بازار و ایجاد دائم نرم‌افزارهای داخلی هستیم و اگر امروز بازار فاوای کشور حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است فکر می کنیم تا پایان برنامه ششم می‌توان آن را به راحتی تا سه برابر افزایش داد.

وزیر ارتباطات همچنین به توسعه چند برابری زیرساخت‌های ارتباطی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با کمک همکاران و بخش خصوصی این مجموعه توانسته شبکه انتقال را بیش از سه برابر پهنای باند را تا حدود شش تا هفت برابر و تعداد مشترکان را تا ۱۰ برابر افزایش دهد.

وی با تاکید بر لزوم داشتن نگاه توسعه‌ای در صنعت ارتباطات کشور، متذکر شد: بر همین اساس باید حتما از فناوری‌های به روز دنیا استفاده کنیم.

واعظی راه‌اندازی شبکه علمی را نیز از آرزوهای دیرینه خود دانست و افزود: از ابتدا به دنبال راه‌اندازی شبکه علمی به عنوان بخشی از شبکه ملی اطلاعات بودیم. همان طور که شبکه مدارس نیز بخش دیگری از این شبکه است.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم هوشمندسازی مدارس گفت:حال حاضر نیز یکی از مدارس استان البرز به عنوان پایلوت دراین بخش انتخاب شده و در صورت به دست آوردن نتایج مثبت در این بخش این اقدام را به طور آزمایشی در استان البرز دنبال خواهیم کرد.
کد مطلب: 45577
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام