۰
plusresetminus
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱

رقابت ۴ غول دنیای فناوری برای خرید توییتر

ایتنا - ۴ غول دنیای فناوری دررقابت برای خرید شبکه اجتماعی پرمخاطب توییتر تلاش میکنند.
رقابت ۴ غول دنیای فناوری برای خرید توییتر


رقابت شرکت‌های فناوری برای خرید توییتر وارد مرحله جدیدی شده و در حالی که در ابتدا تنها نام گوگل و سیلزفورس به عنوان خریداران احتمالی شنیده می‌شد، حالا مایکروسافت و وریزون هم به این گروه اضافه شده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، البته در میان این شرکت‌ها وریزون که مدتی قبل AOL را هم خریداری کرد، تمایل کمتری به تملک توییتر دارد.

سرمایه توییتر در بازار بالغ بر ۱۳.۳ میلیارد دلار برآورد شده و انتشار خبر تمایل چهار غول دنیای فناوری برای خرید آن ارزش سهام این شرکت را ۲۲ درصد افزایش داده است.

در گذشته هم چندبار اخباری در مورد تمایل گوگل، مایکروسافت و وریزون به خرید توییتر شنیده شده بود. احتمالا خرید توییتر در قالب پرداخت پول نقد و خرید سهام صورت می‌گیرد.

Salesforce هم‌اکنون هم حدود نیمی از سرمایه توییتر را در اختیار دارد و اگر بتواند خرید توییتر را نهایی کند باید باقی‌مانده پول را به صورت نقد بپردازد. Salesforce برای خرید این بخش از توییتر در شش ماهه اول سال ۲۰۱۶ بیش از ۴ میلیارد دلار هزینه کرده است.

از سوی دیگر مایکروسافت هم دلایل زیادی برای تلاش به منظور خرید توییتر دارد. مایکروسافت قبلا با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار لینکداین را خریده بود و اگر این خرید تازه هم نهایی شود مایکروسافت مجموعه‌ای ارزشمند از شرکت‌های تخصصی که اطلاعات میلیاردها کاربر اینترنت را در اختیار دارند، تحت تملک قرار می‌دهد.
کد مطلب: 45549
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام