۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

تصاحب فناوری اسکن چشمی توسط علی‌بابا

ایتنا - بانک‌ها با افزون آی‌وریفای به برنامه‌های خود، از این فناوری بهره‌مند خواهند شد و بدین‌ترتیب مشتریان آنها خواهند توانست به حساب‌های خود وارد شده، به بررسی حساب‌های خود و نیز پرداخت صورت‌حساب‌ها بپردازند.
تصاحب فناوری اسکن چشمی توسط علی‌بابا

سیستم پرداخت آنلاین سایت علی‌بابا با نام Ant Financial، شرکت امریکایی سازنده فناوری شناسایی نوری با نام EyeVerify را خریداری کرد. از جمله سازمان‌هایی که در حال حاضر از خدمات شرکت آی‌وریفای استفاده می‌کنند، می‌توان به Wells Fargo و تعداد زیادی از بانک‌های چینی اشاره کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از eweek، با اینکه قیمت این معامله، ۷۰ میلیون دلار گزارش شده، اما یکی از مقامات آی‌وریفای می‌گوید این رقم نادرست است و ارزش واقعی قرارداد، یکصد میلیون دلار است و نیز اینکه تمامی این مبلغ به‌صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است این معامله از اهمیت خاصی خوردار است؛ چرا که از یک سو، بانک‌ها درصدد یافتن راه‌های جدید برای مقابله با کلاهبرداری هستند، و از سوی دیگر، ابزارهای بیومتریک یا زیست‌سنجی همچون نرم‌افزارهای شناسایی چشم که برای کاربران امکان ورود به حساب‌های کاربری از طریق چشم را فراهم می‌سازند، اکنون در حال تبدیل به ابزارهایی عادی می‌باشند.

همان‌طور که در گزارش‌ها آمده، فناوری آی‌وریفای با امتحان کردن و تأیید خون موجود در قسمت پشتی چشم مشتریان کار می‌کند و به اندازه حسگرهای اثر انگشت (که در ۹۹.۸ درصد از موارد درست عمل می‌کند)، از صحت مناسب برخوردار است. بانک‌ها با افزون آی‌وریفای به برنامه‌های خود، از این فناوری بهره‌مند خواهند شد و بدین‌ترتیب مشتریان آنها خواهند توانست به حساب‌های خود وارد شده، به بررسی حساب‌های خود و نیز پرداخت صورت‌حساب‌ها بپردازند.

گفته می‌شود اکنون که آی‌وریفای که بخشی از سیستم Ant Financial شده است، دسترسی بیشتری به بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر آن خواهد داد. این کاربران بیشتر در چین ساکن هستند و از پلتفرم پرداخت آنلاین Alipay استفاده می‌نمایند. توبی راش (مدیرعامل آی‌وریفای) در مصاحبه‌ای گفته است: «اکنون ما از یک پلتفرم بزرگتر برخوردار هستیم و با دسترسی داشتن به Ant به‌عنوان شرکت مادر، خواهیم توانست منابع آنها را ارتقاء دهیم.»


برخلاف رویه معمول در ایالات متحده که در آنجا کسب‌وکار اصلی، بانکداری مصرفی است، نقش آی‌وریفای در چین، تأیید و صحه‌گذاری بر شبکه بزرگ نظیر به نظیر Alipay خواهد بود که آقای راش آن را به PayPal تشبیه می‌کند. راش می‌افزاید که این معامله در حال حاضر توسط نهادهای قانونگذاری ایالات متحده نیز به تصویب رسیده است.

گفتنی است با اینکه تصاحب بخش مهمی از فناوری بانکداری امریکا توسط یک شرکت چینی، احتمال بروز دغدغه‌های امنیتی را افزایش می‌دهد، اما راش می‌گوید آی‌وریفای هیچ‌گونه اطلاعات زیست‌سنجی را جمع‌آوری یا ذخیره‌سازی نخواهد کرد و تمام فرایند تأیید چشمی، تنها روی وسیله مشتریان صورت خواهد گرفت.
 
کد مطلب: 45469
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام