کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش ۵ میلیون ایرانی از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها

28 شهريور 1395 ساعت 12:02

ایتنا - شناخت محل تجمع مردم در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند قدرت فوق‌العاده‌ای برای فرهنگ‌سازی و آموزش در اختیار متولیان حوزه سواد رسانه‌ای کشور قرار دهد.




محمد صادق افراسیابی دبیر کل همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در دهمین نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی از آموزش برخی مهارت‌های سواد رسانه‌ای با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب و رسانه‌ها به ۵ میلیون ایرانی خبر داد و گفت: همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی از طریق تولید و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و با همکاری شبکه ۵ سیما، رادیو گفت‌وگو، رادیو جوان، رادیو ایران، انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن همراه ایران و کانال‌های مجازی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های پرمخاطب کشور توانست برخی مهارت‌های سواد رسانه‌ای را حداقل به ۵ میلیون نفر از مردم کشور آموزش دهد.
به گزارش ایتنا وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه شبکه‌های اجتماعی برای انتشار و بازانتشار پیام خاطرنشان ساخت: شناخت محل تجمع مردم در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند قدرت فوق‌العاده‌ای برای فرهنگ‌سازی و آموزش در اختیار متولیان حوزه سواد رسانه‌ای کشور قرار دهد.

سید مرتضی موسویان رئیس همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی نیز در ابتدای این نشست خاطرنشان ساخت: سواد رسانه‌ای یک همایش علمی-پژوهشی صرف با مخاطب خاص نیست بلکه می‌خواهد با عموم مردم ارتباط برقرار کند. به همین خاطر ایده اولیه ما برگزاری جشنواره بود که انشاء‌الله به زودی شاهد برگزاری جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با محوریت ارزیابی محصولات دیجیتال توسط مردم در چارچوب سواد رسانه‌ای خواهیم بود.


رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کلید واژگان سواد رسانه‌ای به گوش مردم خورده است، افزود: هر چند برخی مهارت‌های سواد رسانه‌ای با کمک دبیرخانه دائمی همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی و سایر متولیان دولتی و خصوصی به گروه‌های مختلف مردم با استفاده از فضای مجازی و همکاری رسانه‌ها و صدا و سیما آموزش داده شد، اما هنوز اطلاع مردم از سواد رسانه‌ای خیلی عمیق نیست، به همین خاطر ما در کنار برگزاری همایش تیمی از کارشناسان برای تعیین شاخص‌ها و مشارکت دادن مردم در داوری آثار جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی تعیین کرده‌ایم.

علی زرافشان؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و دیگر سخنران نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی نیز گفت: با تلاش سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش، برنامه درسی سواد رسانه‌ای به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید. این برنامه درسی مبتنی بر الگویی است که می‌کوشد ابتدا با ایجاد پرسش درباره تفکر در ضمن دروس مختلف، آرام آرام توجه دانش‌آموزان را به موضوع رسانه و سواد رسانه‌ای جلب کند. علاوه بر آن در پایه دهم کتاب مستقل سواد رسانه‌ای تالیف شده است.
وی تاکید کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد در کشورهای دیگر موضوع سواد رسانه‌ای فراتر از آموزش و پروزش است و مسئولیت اصلی بر عهده نهادهای اجتماعی است و در واقع رمز افزایش سواد رسانه‌ای، مسئولیت‌پذیری اجتماعی عموم مردم است.
زرافشان افزود: با توجه به برگزاری همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در روز ۱۲ آبان ماه همزمان با روز فرهنگ عمومی، کلیه علاقه‌مندان خصوصا فرهنگیان می‌توانند از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی saramad.ir درخواست خود را برای حضور در این همایش ثبت کنند.
  


کد مطلب: 45448

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45448/آموزش-۵-میلیون-ایرانی-طریق-شبکه-های-اجتماعی-رسانه-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir