۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۵

مهم‌ترین توقع مردم از شبکه اجتماعی داخلی چیست؟

ایتنا- استقبال مردم از شبکه‌های اجتماعی غیربومی، متخصصان داخلی را نیز به صرافت ساخت شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌اندازد اما باید دید که آیا این شبکه‌های می‌تواند انتظارات کاربران را برآورده کند؟
مهم‌ترین توقع مردم از شبکه اجتماعی داخلی چیست؟


حمایت از توسعه و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی چندان کار سختی نیست اما مردم از این شبکه‌های بومی انتظاراتی دارند که اگر برآورده نشود سرمایه‌گذاری‌های حکومت، دولت و بخش خصوصی تلف می‌شود.


به گزارش ایتنا از  تسنیم، با توجه به رشد و گسترش شبکه‌های اجتماعی و استقبال مناسبی که از نمونه‌های بومی آن شده است، انگیزه بسیاری زیادی در میان گروه‌های مختلف اجتماعی، اقوام، هم‌زبان‌ها، موسسات و شرکت‌ها و غیره در راستای ایجاد شبکه‌های اجتماعی یا خاص منظوره به وجود آمده است.

در این راستا بایستی هر چه سریع‌تر اقدامات اساسی برای پشتیبانی از این شبکه‌های اجتماعی به منظور حفظ و بهبود فضای کسب‌وکار شکل گرفته، ایجاد فضاهای کسب‌وکار جدید و به طور کلی توسعه همه جانبه شبکه‌های اجتماعی ملی به کار گرفته شود.

در این راستا به منظور بیشینه کردن استقبال از شبکه‌های اجتماعی بومی می‌بایستی با چالش‌های موجود در رشد و گسترش آنها مقابله شود.

یکی از اصلی‌ترین مخاطراتی که رشد کسب‌وکار شبکه‌های اجتماعی را به خطر می‌اندازد، حملات امنیتی به این شبکه‌ها و دغدغه‌های مرتبط با مسائل حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران است که نه تنها ممکن است باعث دل زده شدن کاربران و مهاجرت آنها به سایر شبکه‌های اجتماعی شود، بلکه فضای مجازی کشور را نیز با مخاطره می‌اندازد.

گواهی اصلی این امر مطالعاتی است که توسط شرکت Forsa و موسسه Bitkom انجام شده است که نشان می‌دهد امروزه مسئله امنیت و حریم خصوصی، از منظر کاربران رسانه‌های اجتماعی در رأس ویژگی‌های مد نظر کاربران جای می‌گیرد.

در این نظرسنجی دو سوال از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی پرسیده شد:

• چه جنبه‌هایی در انتخاب شبکه اجتماعی شما مهم است؟

• چه میزان با جملات ارائه شده موافق هستید؟

در پاسخ به این دو سوال بیشترین پاسخ‌ها با اختلاف زیاد به مواردی داده شدند که مربوط به حفاظت از داده و حریم شخصی کاربران است.



کد مطلب: 45445
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام