کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در کف است

دریافت مالیات ارزش‌ افزوده ۹ درصدی از مشتری

خبرگزاری فارس , 27 شهريور 1395 ساعت 10:16

ایتنا - هزینه ارزش افزوده به هزینه گمرکی اضافه نمی‌شود، چرا که ارزش افزوده از واردکننده دریافت می‌شود و واردکننده نیز این مبلغ را از مصرف‌کننده دریافت می‌کند.




رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: واردات گوشی موبایل با ۵ درصد هزینه گمرکی و ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده که از مشتری نهایی دریافت می‌شود، در کف تعرفه قرار دارد و انتظار می‌رود با این تعرفه حداقلی، قاچاق موبایل از بین رود.


به گزارش ایتنا از فارس، غلامحسین کریمی اظهار داشت: «هم‌اکنون تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در کف تعرفه قرار دارد و انتظار می‌رود با این تعرفه حداقلی، قاچاق کالا از بین رود.»

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی توضیح داد: «در حال حاضر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه ۵ درصد و مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که ارزش افزوده از واردکننده دریافت می‌شود و واردکننده نیز این مبلغ را از مصرف‌کننده دریافت می‌کند. بنابراین هزینه ارزش افزوده به هزینه گمرکی اضافه نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با تعرفه ۵ درصدی گمرکی، دیگر قاچاق توجیه ندارد، گفت: «از این رو انتظار می‌رود برای هم‌افزایی هرچه بیشتر در مقابله با قاچاق، تمامی دستگاه‌های مرتبط و رسانه‌ها هم‌راستا شوند.»

کریمی گفت: «با فراهم شدن شرایط تعرفه‌ای برای مقابله با قاچاق، انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی لازم برای اجتناب از خرید گوشی‌ قاچاق به مردم نیز انجام شود، تا حتما کالای با اصالت و دارای گارانتی خرید و فروش شود که پس از اجرای طرح ریجستری گوشی موبایل در آینده نزدیک نیز عملا دیگر کالای قاچاق قابل استفاده نخواهد بود.»


کد مطلب: 45421

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45421/تعرفه-واردات-گوشی-تلفن-همراه-کف

ايتنا
  https://www.itna.ir