۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
مدیرعامل مخابرات ایران:

یک ماه انتظار برای خرید تلفن ثابت زمان زیادی نیست!

ایتنا - هیئت مدیره مخابرات تصمیم دارد گام‌به‌گام جلو رفته و با توسعه بیشتر و افزایش کیفیت خدمات، اعتماد مردم را جلب و درآمد خود را با ارائه خدمات جدید و در کنار آن تغییرات تعرفه‌ای افزایش دهیم.
یک ماه انتظار برای خرید تلفن ثابت زمان زیادی نیست!


بحث واگذاری تلفن ثابت و وقفه‌ای که در این باره رخ می‌دهد موضوعی است که گلایه‌ وزیر ارتباطات را هم به دنبال داشته است. با این وجود مدیرعامل جدید شرکت مخابرات تاکید دارد که یک ماه انتظار برای دریافت تلفن ثابت مدت زیادی نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رسول سرائیان در جمع عده محدودی از خبرنگاران به پاسخ‌گویی به تعدادی از سوالات پرداخته و پاسخ‌گویی به دیگر سوالات را به زمانی در آینده موکول کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت درآمدی مخابرات پس از تغییرات تعرفه‌ای صورت گرفته اظهار کرد: هنوز موعد صدور قبض‌هایی که با تعرفه جدید محاسبه شده نرسیده و از نیمه دوم مهر ماه به دنبال صدور این قبض‌ها می‌توان تغییرات درآمدی را مورد بررسی قرار داد.

سرائیان درباره اینکه آیا میزان تغییرات تعرفه‌ای صورت گرفته کافی به نظر می‌رسد گفت: اگر بگوئیم نه، بی‌راه نگفته‌ایم چراکه همچنان فاصله زیادی هست و قیمت یک خط تلفن را اعداد و ارقام نشان می‌دهد اما به هر صورت در هیات مدیره مخابرات تصمیم بر آن است که گام‌به‌گام جلو رفته و به‌طور همزمان با توسعه بیشتر و افزایش کیفیت خدمات اعتماد مردم را جلب و درآمد خود را با ارائه خدمات جدید و در کنار آن تغییرات تعرفه‌ای افزایش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف مردم همچنان باید برای خرید یک خط تلفن ماه‌ها در انتظار بمانند گفت: میان ماهیت تلفن ثابت و موبایل تفاوت‌های اساسی وجود دارد. در واقع برای واگذاری موبایل شما با دریافت یک سیم‌کارت بلافاصله دسترسی به خدمات خواهید داشت اما در زمینه تلفن ثابت لازم است پس از ثبت‌ نام بررسی‌های فنی و مراجعه به محل نیز صورت گیرد.

مدیرعامل مخابرات ایران ادامه داد: در واقع زمان یک ماه برای دریافت تلفن ثابت زمان زیادی نیست هرچند ما تلاش داریم این مشکل را برطرف کنیم. اما باید توجه داشت که برای واگذاری تلفن ثابت در صورتی که ظرفیت و امکانات موجود نباشد باید کابل کشی مجدد صورت بگیرد و این موضوع نیازمند دریافت مجوز از شهرداری است.

اما سرائیان در پاسخ به سوال دیگر درباره بدهی دولت به مخابرات توضیح داد:دولت و دستگاه‌های دولتی از جمله مراکزی هستند که ما مطالباتی از آنها داریم. برای دریافت این مطالبات نیز از سوی استانداری‌ها و وزارتخانه پیگیری‌هایی را آغاز کرده و امیدواریم به نتیجه برسیم.

وی البته از ذکر رقم این مطالبات خودداری کرده و عنوان کرد:در مجموع نیز حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد رقم قبض‌های مخابرات وصول نمی‌شوند.

مدیرعامل مخابرات ایران در عین حال از زیان‌ده بودن ۱۹ شرکت مخابرات استانی خبر داد و افزود: برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی نیز مشاوران خارجی از جمله اورنج نظر مثبت داشته‌اند.

سرائیان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پس از اجرای این طرح کارمندان مخابرات در استان‌های مختلف تعدیل نخواهند شد، اظهار کرد: اکنون بسیاری از کارمندان این شرکت سوابق کاری بالای ۲۵ سال دارند که ما برای بازنشستگی زودهنگام این افراد مشوق‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و رویکردمان این است هیچ اجباری برای پرسنل خود ایجاد نکنیم اما خود به خود بخش قابل توجهی از نیروها که سابقه بالای ۲۵ سال دارند بدین شکل با ساختارهای تشویقی از مجموعه ما خداحافظی خواهند کرد.
کد مطلب: 45394
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام