۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۱

HP بخش چاپگرهای سامسونگ را می‌خرد

ایتنا – هر دو شرکت برآورد می‌کنند که نهایی شدن این معامله نزدیک به یک سال به طول بیانجامد و در عوض سامسونگ نیز درنظر دارد مبلغی میان ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار در کسب‌ و کار اچ‌پی سرمایه‌گذاری نماید.
HP بخش چاپگرهای سامسونگ را می‌خرد


شرکت اچ‌پی تصمیم دارد کسب‌وکار سامسونگ در بخش چاپگرها را با بهای یک میلیارد و پنجاه میلیون دلار خریداری کند. گفته می‌شود این حرکت، یک اقدام «درهم‌گسلنده» در صنعت چاپگرها خواهد بود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از extremetech، شرکت اچ‌پی که واحد چاپگرهای سامسونگ را کسب‌وکار مستقلی می‌داند، درنظر دارد صددرصد مالکیت آن را برعهده بگیرد.
هر دو شرکت برآورد می‌کنند که نهایی شدن این معامله نزدیک به یک سال به طول بیانجامد و در عوض سامسونگ نیز درنظر دارد مبلغی میان ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار در کسب‌ و کار اچ‌پی سرمایه‌گذاری نماید.

گفتنی است واحد چاپگرهای سامسونگ نزدیک به ۶ هزار کارمند دارد – که نزدیک به هزار و سیصد تن از آنها در بخش تحقیق و توسعه به‌سر می‌برند – و دارای پنجاه دفتر در سرتاسر جهان است و کارخانجات تولیدی آن نیز در چین واقع هستند. علاوه بر این بخش (که سال گذشته درآمدی معادل با ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار داشت)، اچ‌پی تمایل دارد روی ۶ هزار و ۵۰۰ حق اختراع سامسونگ در خصوص چاپگرها نیز دست بگذارد.

اما اچ‌پی می‌گوید هدف اصلی از این تصاحب، دمیدن جان و انرژی تازه به صنعت چاپ است.
دیون وایسلر (مدیرعامل اچ‌پی) توضیح می‌دهد: «دستگاه‌های کپی، ماشین‌هایی قدیمی و پیچیده هستند که تعداد زیادی قطعات تعویض‌پذیر دارند و معمولاً قراردادهای مربوط به سرویس و نگهداری آنها هم ناکارآمد هستند؛ مشتریان مرتباً از این همه مشکل به ستوه می‌آیند.»


وایسلر در ادامه می‌گوید: «وقتی که تنها ۱۰ ماه پیش پروژه‌های جداگانه‌ای برای اچ‌پی تعریف شدند، به سرعت توانستیم چابک شویم و روی شتاب بخشیدن به رشد و نیز بازتولید صنایع، تمرکز نماییم. ما این کار را با چاپ سه‌بعدی و ایجاد درهم‌گسیختگی در صنایع تولدی سنتی ۱۲ تریلیون دلاری تولیدی انجام دادیم و اکنون هم تصمیم داریم همین کار را با حوزه ۵۵ میلیارد دلاری چاپگرها و دستگاه‌های کپی انجام بدهیم.»
 
کد مطلب: 45372
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام