۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۵

استیو جابز گفته بود که بهتر است جک‌های هدفون حذف شوند

ایتنا - «جرأت» برای حرکت رو به جلو و انجام کاری جدید که به نفع همگی ما خواهد بود.
استیو جابز گفته بود که بهتر است جک‌های هدفون حذف شوند


همان‌طور که انتظار می‌رفت، تصمیم اپل برای حذف جک هدفون در گوشی جدید آیفون ۷، موجب به‌وجود آمدن جنجال، انتقاد و سردرگمی شده است. اما این تصمیم گوشه‌ای از میراث استیو جابز است؛ او همواره بر «جرأت و جسارت» انجام کارهای جدید پافشاری داشت.


جالب است بدانیم که اپل این تصمیم را مطابق با خطوط کلی خود گرفته است: کنار گذاشتن یک فناوری معمول پس از گذراندن دوران اوج خود، و سپس میدان دادن به یک فناوری جدید و بهتر که می‌تواند اوج بگیرد. در این مورد، هدفون‌های سیمی (که از درگاه لایتنینگ آیفون استفاده می‌کردند)، باید خداحافظی می‌کردند تا نوبت اوج گرفتن هدفون‌های بی‌سیم فرا برسد.

به گزارش ایتنا به نقل از theverge، فیل شیلر (مدیر بازاریابی محصول در اپل) که هفته گذشته در سخنرانی خود به توضیح پیرامون این اقدام اپل پرداخته بود، گفت «جرأت» در این حرکت، نقش کلیدی را بازی کرده است؛ «جرأت» برای حرکت رو به جلو و انجام کاری جدید که به نفع همگی ما خواهد بود.

گفتنی است استیو جابز هم وقتی که در مورد یکی دیگر از تصمیم‌های جنجال‌برانگیز اپل سخن می‌گفت، از واژه «جرأت» استفاده کرده بود؛ او در آن زمان سعی داشت از ایجاد افزونه فلش برای آیفون و آیپد توسط ادوبی جلوگیری کند. جالب است که این تصمیم زمانی گرفته شد که فلش، محبوب‌ترین فرمت پخش ویدیو بود.


جابز در آن زمان به خبرنگاران گفته بود: «ما کوشش می‌کنیم برای مردم محصولاتی عالی تولید کنیم و دست‌کم، این جرأت و جسارت را داریم که بگوییم: "ما اعتقاد نداریم که ادوبی فلش مزیت خاصی به یک محصول اضافه کند و به همین خاطر، آن را رها خواهیم کرد."»
او سپس افزوده بود: «در عوض، انرژی خودمان را روی فناوری‌هایی متمرکز می‌کنیم که فکر می‌کنیم می‌توانند برای مصرف‌کنندگان مثمرثمر باشند.»
 
کد مطلب: 45363
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ایفون از اولشم مسخره بود و فقط برای پز دادن میخریدن
Majid
feedback
Iran, Islamic Republic of
استیو جابز گفته بود که بهتر است جک‌های هدفون حذف شوند ?????
اخه کی این حرف و زد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام