۰
plusresetminus
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱

اپل سرگرم آزمایش ماشین‌های خودران

ایتنا - با اینکه به‌نظر می‌رسد اپل دوشادوش بزرگ‌ترین بازیگران در عرصه صنعت حرکت می‌کند، ناتوانی ظاهری این شرکت در ارائه مزیت رقابتی نسبت به شرکت‌هایی همچون تسلا و فورد، موجب سردرگمی و ایجاد درهم‌گسیختگی در برنامه تیتان شده است.
اپل سرگرم آزمایش ماشین‌های خودران


شنیده‌ها حکایت از تلاش‌های اپل در توسعه نرم‌افزار اتومبیل‌های خودران دارد. اما این کار اپل، به قیمت رقابت با شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون فورد و جنرال‌موتورز خواهد بود.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از نیویورک‌تایمز، ابتکار اپل در زمینه اتومبیل‌ها با نام کد «تیتان»، به مرحله آزمایش در جاده مسیر بسته رسیده است. آزمایش نرم‌افزار اتومبیل خودران، نشان از راهبرد نوین اپل دارد که گفته می‌شود از تمرکز اولیه خود مبنی بر ساختن خودروی برقی فاصله گرفته و اکنون به نرم‌افزار اتومبیل‌های خودران روی آورده است.

این تغییر در راهبرد و روی آوردن به نرم‌افزار، بخشی از طرح دیرپای باب منزفیلد (یکی از مقامات اجرایی اپل) است. چند ماه پیش که استیون زادسکی، مدیر قبلی پروژه، اپل را ترک کرد، آقای منزفیلد با اینکه بازنشسته شده بود، تصمیم گرفت مدیریت گروه تیتان را برعهده بگیرد.
تمرکز جدید مانزفیلد نشان از تلاش‌های اولیه شرکت اپل در توسعه همزمان اتومبیل خودران و نرم‌افزار مرتبط با آن دارد. گزارش‌ها حاکی است این تغییر راهبرد، در ماه ژوئیه امسال رخ داده است.

با اینکه شرکت تسلاموتورز سرخط اخبار پیرامون سرمایه‌گذاری روی خودروهای برقی و نرم‌افزار ماشین‌های خودران را به خود اختصاص داده بود، اما گفته می‌شود خودروسازان سنتی همچون فورد و جنرال‌موتورز نیز برای گرم‌تر کردن گردونه رقابت، سرگرم توسعه نسخه‌های خودشان هستند.
شرکت اوبر هم مشغول توسعه نرم‌افزار اتومبیل‌های خودران است و برای این کار، مهندسان استعداد در بخش روباتیک دانشگاه کارنگی ملون در ایالات متحده را استخدام کرده تا یک برنامه آزمایشی را در این خصوص راه‌اندازی نماید.


با اینکه به‌نظر می‌رسد اپل دوشادوش بزرگ‌ترین بازیگران در عرصه صنعت حرکت می‌کند، ناتوانی ظاهری این شرکت در ارائه مزیت رقابتی نسبت به شرکت‌هایی همچون تسلا و فورد، موجب سردرگمی و ایجاد درهم‌گسیختگی در برنامه تیتان شده است.

با توجه به عدم تجربه اپل در بخش خودرو، روشن نیست که این شرکت تا چه حد خواهد توانست کارهای خود را در خفا پیش ببرد تا نهایتاً تست‌های جاده‌ای خود را اعلام نماید و آنها را به انجام برساند. اپل باید بداند که نگه داشتن اسرار مربوط به خودروها، بسیار دشوارتر از گوشی‌های هوشمند است.
 
کد مطلب: 45331
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام