۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۸

سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌ موبایل راه‌اندازی شد

استعلام پیامکی از شماره 30008887
ایتنا - سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی (IMEI) آماده شده است، و از این پس گوشی‌های قاچاق قابل‌تشخیص می‌باشند.
سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌ موبایل راه‌اندازی شد


گمرک اعلام کرد: سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی (IMEI) آماده شده است، استعلام پیامکی شماره سریال گوشی‌های وارداتی از شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ نیز امکان پذیر است.


به گزارش ایتنا از فارس، گمرک ایران اعلام کرد: مراحل آماده‌سازی این سامانه از سال گذشته با کمک متخصصان و دانش‌پژوهان پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران آغاز و به‌زودی جهت دسترسی عموم وارد فاز اجرایی می‌شود و عموم مردم می‌توانند با ارسال شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به شماره پیامک ۳۰۰۰۸۸۸۷ استعلام نموده و گوشی‌های قاچاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند.

بنابراین گزارش، این سامانه بخشی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی محسوب می‌شود و یکی از برنامه‌های اصلی و عملیاتی گمرک در امر مبارزه با قاچاق کالا است و گام بزرگی در مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور به‌شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، گمرک ایران از سال گذشته مراحل مقدماتی سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های تلفن همراه (IMEI) را آماده‌سازی و واردکنندگان را ملزم کرد تا شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را در سامانه جامع گمرکی ثبت کنند و هم‌اکنون بانک اطلاعاتی ثبت شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به مراحل نهایی و تکمیلی نزدیک شده است.

براساس این گزارش، سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی‌های تلفن وارداتی گام مهمی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب شده و با اجرایی شدن آن قدم بزرگی در مبارزه با قاچاق کالا برداشته خواهد شد.

همچنین این اقدام نشان می‌دهد که هوشمند سازی اطلاعات کالاهای وارداتی و کدگذاری کالاها از لحظه ورود تا عرضه بهترین روش در امر مبارزه با قاچاق کالا به‌شمار می‌رود و امید است با کمک بانک اطلاعات گمرک ایران و حمایت مسئولان و رسانه‌ها گام‌های مهم دیگری در امر مبارزه با قاچاق کالا برداشته شود.

همچنین بهره‌گیری گمرک از توانمندی دانش‌پژوهان داخلی برای هوشمندسازی رویه‌های گمرکی امروزه این امید را در پیش‌روی مسئولان و مردم قرار داده که با تکیه بر دانش بومی و تلاش و پشتکار می‌توان قدم‌های بزرگی در امر مبارزه با قاچاق کالا برداشت که نمونه آن کشف کالاهای قاچاق کانتینری طی هفته‌های اخیر به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بوده است.
کد مطلب: 45318
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام