۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷

هشدار مرورگر کروم در مورد وب‌سایت‌های افشاگر کلمات عبور

ایتنا - کروم با هدف مقابله با سرقت داده‌های حساس افراد،به زودی به کاربران در زمان بازدید از وب‌سایت‌هایی که قادر به محافظت مناسب از کلمات عبور یا شماره کارت‌های اعتباری کاربران نیستند، هشدار می‌دهد.
هشدار مرورگر کروم در مورد وب‌سایت‌های افشاگر کلمات عبور


مرورگر کروم به زودی به کاربران در زمان بازدید از وب‌سایت‌هایی که قادر به محافظت مناسب از کلمات عبور یا شماره کارت‌های اعتباری کاربران نیستند، هشدار می‌دهد.


به گزارش ایتنا از فارس، کروم قصد دارد تغییرات اساسی در زمینه بررسی شیوه رمزگذاری داده‌های کاربران در وب‌سایت‌های مختلف به عمل آورد تا کاربران از احتمال افشای خود در سایت‌هایی که به خوبی این داده‌ها را رمزگذاری نمی‌کنند، آگاه شوند.

هدف از رمزگذاری اطلاعات در سایت‌های مختلف مقابله با سرقت داده‌های حساس افراد است، اما برخی سایت‌ها نمی‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند و در نتیجه اطلاعات خصوصی کاربران به دست هکرها و افراد ثالث می‌افتد. در صورتی که در مورد ضعف این سایت‌ها به کاربران هشدار داده شود می‌توان جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی از داده‌های شخصی افراد را گرفت.

گوگل می‌گوید رمزگذاری داده‌های کاربران در وب‌سایت‌ها باید به یک عادت مبدل شود تا امنیت و حریم شخصی افراد حفظ شود. لذا همزمان با عرضه مرورگر کروم ۵۶ در ژانویه ۲۰۱۷ در زمان مراجعه کاربران به وب‌سایت‌های ناایمن به آنها هشدار داده می‌شود تا افراد از وارد کردن کلمه عبور و شماره کارت‌های اعتباری در آنها خودداری کنند.

اگر چه رمزگذاری داده‌ها در سایت‌های مختلف از دو دهه قبل آغاز شده، اما هنوز هم این کار در برخی سایت‌ها به خوبی صورت نمی‌گیرد و لذا اطلاعات خصوصی کاربران به سرقت می‌رود.
کد مطلب: 45297
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام