۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

اعتراض فلسطینیان به پی پال به علت عدم دسترسی به خدمات پرداخت الکترونیک

ایتنا - از قرار معلوم پی‌پال، در حالی امکاناتش را برای فلسطینیان ساکن غزه یا کرانه جنوبی قطع کرده، که شهرک‌های صهیونیست هنوز می‌توانند به این امکانات دسترسی داشته باشند.
اعتراض فلسطینیان به پی پال به علت عدم دسترسی به خدمات پرداخت الکترونیک


در دو روز اخیر بسیاری از کاربران اینترنت با استفاده از هشتگ #PayPal4Palestine در شبکه‌های اجتماعی نسبت به عدم دسترسی شرکت‌های فلسطینی به خدمات پرداخت الکترونیک پی‌پال اعتراض کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، این اعتراضات زمانی آغاز شد که ۴۳ شرکت و سازمان فلسطینی با ارسال نامه‌ای سرگشاده برای شرکت پی‌پال خواستار همکاری آن با خود شدند. این نامه پس از آن ارسال شد که پی‌پال درخواست این شرکت‌ها برای ملاقات رسمی را نادیده گرفت.

پی‌پال به فلسطینینان ساکن غزه یا کرانه غربی خدمات پرداخت الکترونیک ارائه نمی‌دهد، اما به شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه غربی خدمات متنوعی ارائه می‌کند. این در حالی است که سکونت این افراد در شهرک‌های صهیونیست نشین حتی بر اساس قوانین بین‌المللی هم غیرقانونی تلقی می‌شود.

فلسطینی‌ها و صهیونیست‌های ساکن این نواحی از واحد پول یکسانی استفاده می‌کنند که همان شکل اسراییلی است. اما خدمات پی‌پال در مناطق فلسطینی‌نشین که گاهی تنها چند متر با شهرک‌های صهیونیست نشین فاصله دارد در دسترس نیست.

حامیان استفاده فلسطینیان از پی‌پال از دانیل شولمن رییس پی‌پال خواسته‌اند که محدودیت علیه فلسطینیان را لغو کند. آنها به این نکته اشاره کرده‌اند که خدمات پی‌پال در ۲۰۳ کشور جهان و حتی در کشورهای بی‌ثبات و جنگ‌زده‌ای مانند سومالی و یمن در دسترس است.

در این نامه همچنین ادعاهای مقامات پی‌پال در مورد امکان سوءاستفاده از خدمات این شرکت رد شده و تاکید شده که بازار فلسطین سودآورتر از بازار برخی کشورهای بی‌ثبات دیگر است. پی‌پال در واکنش به این نامه اعلام کرده که موضوع را در آینده مورد بررسی قرار خواهد داد.
کد مطلب: 45291
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام