۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹

رقیب آفیس به در بسته خورد

ایتنا - طراحان نرم‌افزار اوپن آفیس با مشکل کمبود نیروی داوطلب انسانی (توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس) برای تداوم فعالیت‌هایشان مواجه شده‌اند.
رقیب آفیس به در بسته خورد


طراحان نرم‌افزار اوپن‌آفیس جدی‌ترین رقیب مجموعه نرم‌افزاری آفیس شرکت مایکروسافت که به رایگان قابل استفاده است، با مشکل کمبود نیروی داوطلب انسانی برای تداوم فعالیت‌های خود مواجه شده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از انگجت، دنیس همیلتون معاون این مجموعه که فعالیت‌های خود را به طور داوطلبانه انجام می‌دهند، می‌گوید به تازگی پیامی را برای همکاران خود فرستاده تا آنها را از احتمال توقف کامل فعالیت‌های فعلی آگاه کند.

وی در این ایمیل گفته است به علت کمبود توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان داوطلب نمی‌توان ارتقای برنامه اوپن‌آفیس را ادامه داد.

به گفته وی، همیلتون بسیاری از همکاران سابق اوپن‌فیس بعد از راه‌اندازی LibreOffice به این مجموعه منتقل شده‌اند. لذا نیروی انسانی کافی برای حل مشکلات امنیتی و آسیب‌پذیری‌های احتمالی اوپن‌آفیس وجود ندارد.

در جولای گذشته یک آسیب‌پذیری در OpenOffice شناسایی شده بود که به علت عدم وجود نیروی متخصص برای رفع آن نرم‌افزار به‌روزرسان عرضه نشد. لذا از کاربران خواسته شد به آفیس مایکروسافت یا LibreOffice مهاجرت کنند.

با توجه به هزینه بالای خرید نرم‌افزار آفیس در کشورهای مختلف برخی برنامه‌نویسان داوطلب برنامه‌های مشابهی را به رایگان تولید و در دسترس علاقمندان قرار داده‌اند. اما سرنوشت یکی از آنها به تعطیلی ختم شده است.
کد مطلب: 45211
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام