۱
۳
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
تکذیب ماجرای سیم کارت اموات

ثبت نام سیم کارت ایرانسل

ایتنا- برخی ساکنان استان خوزستان نسبت به اقدام نمایندگی‌های ایرانسل اعتراض کرده‌اند، که این اپراتور در باره نحوه ثبت نام سیم کارت ایرانسل توضیحاتی ارائه کرده است.
ثبت نام سیم کارت ایرانسل


ایرانسل در پاسخ به شائبه ایجاد شده درباره فروش سیم‌کارت به نام اموات توسط نمایندگی خوزستان، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: در زمان ثبت‌نام سیم کارت ایرانسل، از طریق اتصال به سامانه سازمان ثبت احوال کشور، صحت مدارک هویتی ارائه شده تایید می‌شود.

به گزارش ایتنا از تسنیم، ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان یا جعلی یکی دو سالی می‌شود به صراحت در دستور کار رگولاتوری قرار گرفته و طی سه فاز اقدام به ساماندهی این فضا کرده است.

وزارت ارتباطات معتقد است که در حال حاضر فضای این بخش را کاملا ساماندهی کرده و تمامی فازها را به سرانجام رسانیده تا جاییکه اپراتورها می‌توانند صحت اطلاعات وارد شده به سیستم‌شان توسط مالکان خطوط را با وصل شدن به سیستم ثبت احوال کشور جویا شوند.

با این حال هر از چند گاهی مواردی که ناقض اقدامات صورت گرفته است، به گوش می‌رسد یا از جلوی چشم رد می‌شود به گونه‌ای که هنوز هم وقتی سری به بازار علاءالدین تهران می‌زنیم شاهد فروش سیم‌کارت‌های فعال توسط مغازه‌داران هستیم.

اخیرا هم برخی ساکنان استان خوزستان نسبت به اقدام نمایندگی‌های اپراتور دوم موبایل در این استان برای دریافت پول اضافه و فروش سیم‌کارت روی کپی کارت ملی افراد متوفی، ابراز گلایه‌مندی کرده و این کار را باعث متلاشی شدن بنیان خانواده دانسته‌اند.

طبق اظهارات برخی از آنها، این نمایندگی‌ها مبلغی را دریافت می‌کنند تا در قبال کپی کارت ملی افراد فوت شده سیم‌کارت ارائه کنند.

اهمیت این موضوع به اندازه‌ای بود که مراتب و دلیل چنین موضوعی را از ایرانسل جویا شدیم و آنها ضمن تکذیب موضوع، در پاسخ گفتند:

نحوه ثبت نام سیم کارت ایرانسل
"فرآیند ثبت‌نام تمامی سیم‌کارت‌های ایرانسل تنها به صورت حضوری و پس از تایید مدارک شناسایی متقاضی (اصل شناسنامه، کارت ملی یا پاسپورت و برای اتباع خارجی اصل گذرنامه) از طریق مراکز خدمات و نمایندگی‌های مجاز و با ثبت مشخصات هویتی مالک و تصویر مدرک شناسایی وی در سیستم ایرانسل صورت می‌گیرد.

تمامی فروشندگان ایرانسل متعهدند در هنگام ثبت‌نام سیم‌کارت ایرانسل، مشخصات متقاضی را از طریق بررسی کامل و دقیق کارت ملی یا شناسنامه جدید برای اتباع ایرانی و گذرنامه برای اتباع خارجی شناسایی کنند.
همچنین در زمان ثبت‌نام، از طریق اتصال به سامانه سازمان ثبت احوال کشور، صحت مدارک هویتی ارائه شده تایید می‌شود.

نمایندگی‌های مجاز ایرانسل پس از تکمیل فرم‌های ثبت‌نام سیم کارت(هر ۳ نسخه) که حاوی اطلاعات کامل مشترک از جمله نام، نام خانوادگی، شماره ملی، آدرس، کدپستی است و از طریق امضا و اثر انگشت به تایید مشترک رسیده است را به همراه یک نسخه رونوشت از کارت ملی مشترک اخذ می‌نمایند.

پس از طی این مرحله، نسخه اول فرم ثبت‌نام به همراه یک عدد کپی خوانا از مدرک شناسایی متقاضی توسط نماینده به شرکت ایرانسل فرستاده می‌شود. نسخه دوم فرم ثبت‌نام توسط فروشنده بایگانی می‌شود و نسخه سوم نیز به خریدار تحویل داده می‌شود.

این روال ثبت‌نام از سوی مراجع ذی‌صلاح تهیه شده و بدیهی است در صورت عدم رعایت هر یک از موارد ذکر شده، نماینده متخلف به عنوان معاون جرم محسوب و در مراجع کیفری قابل تعقیب قضایی خواهد بود. ضمن اینکه در صورت عدم رعایت هر یک از موارد ذکر شده در بالا و احراز تخلف نماینده، دسترسی وی به سامانه ثبت‌نام مسدود و مطابق ضوابط با وی برخورد خواهد شد."
کد مطلب: 45194
نام شما
آدرس ايميل شما


کبیر عثمانی
feedback
United States
سلام سیم کارت دارم میخوام ثبت نام کنم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام