۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶

اعلام مرگ رسمی پروژه موبایل ماژولار آرا در گوگل

ایتنا - گوگل سرانجام با پروژه موبایل ماژولار آرا/ARA تحت مدیریت خود خداحافظی کرد.


گوگل سرانجام با پروژه موبایل ماژولار آرا/ARA تحت مدیریت خود خداحافظی کرد.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، تصمیم جدید در حالی گرفته می‌شود که حق امتیاز ناشی از ساخت گوشی ماژولار به شرکا واگذار خواهد شد تا گوگل یکی از کابوس‌های خود را تمام‌شده فرض کند.

پروژه ساخت موبایلی که بااتصال قطعات سخت‌افزاری شکل کاملی به خود می‌گیرد، ابتدا توسط موتورولا و بانام Project ARA به‌صورت پازل‌وار تعریف شد.

آن زمان Ara Scout صاحب این ایده در کمپانی phonebloks بود که به جد دنبال به واقعیت رساندن این ایده با همکاری موتورولا برآمد و تیم مشترکی را تشکیل دادند.

اما سال گذشته و با تغییرات ساختاری در گوگل (مالک بعدی پروژه آرا) و تولد آلفابت، همه‌چیز به ناگهان متوقف شد ولی مدیران جدید گفتند پروژه همچنان زنده است درحالی‌که همان موقع آن را کشته بودند.

حتی خرداد امسال نیز اعلام شد پاییز ۲۰۱۶ اولین گوشی پروژه آرا راهی بازار می‌شود و حتی اعلام شد گوگل در ساخت این گوشی ماژولار از پاناسونیک، TDK ،iHealth، ٍ E ink، توشیبا، سونی پیکچرز و سامسونگ کمک گرفته است و شامل ۶ قطعه جدا از هم تا که به یکدیگر وصل شده و با نرم‌افزار به‌راحتی مدیریت می‌شود.

اما امروز و در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ مدیران گوگل تصمیم گرفته‌اند تا با واگذاری کل پروژه به شرکای خود، آرا را رها کنند و عملاً مرگ آن در گوگل را رقم زدند.

حالا باید منتظر شد و دید سازنده و توسعه‌دهنده بعدی کیست و آیا گوشی ماژولار سرانجام می‌آید یا خیر؟
کد مطلب: 45181
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام