۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵

فراخوان سامسونگ برای باتری معیوب گلکسی نوت ۷

ایتنا- در پی اعلام خبر مشکل گوشی‌های گلکسی نوت ۷ ارزش سهام سامسونگ دو درصد در سئول سقوط کرد.
فراخوان سامسونگ برای باتری معیوب گلکسی نوت ۷


در یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های جهانی تلفن‌های هوشمند، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد میلیون‌ها گوشی گلکسی نوت ۷ را به دلیل باطری معیوب تعویض خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند جهان از نظر میزان فروش اعلام کرد در پی دریافت گزارش‌هایی از ترکیدن باتری گوشی گلکسی نوت ۷ در زمان شارژ، فروش این مدل را متوقف خواهد کرد.

مدیر بخش گوشی سامسونگ بدون اشاره به جزییات، اظهار کرد: مشخص شده است که این گوشی مشکل باتری دارد.

سامسونگ اعلام کرده ۲.۵ میلیون دستگاه گوشی گلکسی نوت ۷ را از زمان آغاز عرضه آن در ۱۹ اوت، فروخته است. این گوشی در آمریکا بیش از ۸۰۰ دلار قیمت دارد.

سامسونگ از گوشی‌های محبوب گلکسی برای افزایش درآمد واحد گوشی خود استفاده کرده است. واحد کسب‌وکار تلفن هوشمند سامسونگ در بحبوحه رقابت شدید از سوی اپل و رقیبان چینی بیش از دو سال است که تحت فشار قرار دارد.

این فراخوان درست پیش از تصمیم برنامه اپل برای معرفی جدیدترین تلفن هوشمندش در روز چهارشنبه صورت می‌گیرد. سامسونگ در سال‌های اخیر تلاش برای عرضه مدل‌های جدید را افزایش داده تا از اپل پیش بیفتد.

فروش قوی پرچم‌دار کوچک‌تر گلکسی S۷ در سه ماهه ژوئن کمک کرد سه ماهه دوم امسال سودآورترین سه ماهه سامسونگ در دوسال گذشته شود. حاشیه سود ۱۶ درصدی کسب و کار گوشی سامسونگ، بالاترین حاشیه سود این شرکت از سال ۲۰۱۴ بود.

طبق اعلام سامسونگ، سفارش خرید و پیش پرداخت برای گلکسی نوت ۷ که صفحه بزرگ‌تری داشته و ضد آب است، از مدل‌های قبلی گلکسی بالاتر بوده است.

سامسونگ از طریق مراکز خدماتی خود ۳۵ مورد گزارش آتش گرفتن گوشی در سطح جهانی را دریافت کرده و برآورد می‌کند ۲۴ دستگاه در هر یک میلیون گوشی گلکسی نوت ۷ تولید شده معیوب هستند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، یک برنامه تعویض گوشی در همه ۱۰ کشوری که این گوشی در آنجا فروخته شده است، اجرا خواهد شد.

با اینهمه سامسونگ اعلام کرده به دلیل مسئله تامین کننده، حدود دو هفته طول خواهد کشید تا این گوشی‌ها تعویض شوند.

مدیر واحد تلفن هوشمند سامسونگ درباره‌ هزینه برنامه تعویض اشاره‌ای نکرد و تنها عنوان کرد که این مبلغ بسیار بالاست.

با وجود رویداد اخیر، سامسونگ طبق برنامه قبلی عرضه مدل گلکسی نوت ۷ را هفته گذشته در چین آغاز کرد زیرا باتری‌های به کار رفته در تلفن‌هایی که در این کشور فروخته می‌شود از سوی یک تامین کننده دیگر فراهم شده است. برای هر کشوری که این گوشی‌ها فروخته می‌شوند تنها یک تامین‌کننده باطری وجود دارد.

نگرانی‌ها نسبت به این گوشی زمانی آغاز شد که سایت‌های شبکه اجتماعی تصاویر و ویدئوهایی از گوشی‌های سوخته گلکسی نوت ۷ منتشر کردند.

سامسونگ قرار است جزییات برنامه تعویض در هر کشور را بعدا اعلام کند و در این فاصله سرگرم مذاکره با فروشندگان در کشورهای مختلف خواهند بود تا برای فراخوان این گوشی‌ها در هر کشور برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
کد مطلب: 45148
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام