۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۸
بازار موبایل در رکود

تب گوشی‌های هوشمند خوابید

ایتنا- این‌روزها، میزان خرید گوشی‌های هوشمند به حداقل رسیده و کارشناسان می‌گویند این رکود مثال زدنی است!
تب گوشی‌های هوشمند خوابید



رکود بازار گوشی‌های تلفن همراه که از ماه‌ها قبل آغاز شده بود، بنا بر اظهارات مسئولان صنفی این روزها در حالت اوج قرار دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سال گذشته به دنبال ارائه نسل‌های ۳ و ۴ ارتباطی ‌(3G ) ( 4G) از سوی اپراتورهای تلفن همراه، تقاضای مردم برای خرید گوشی‌های تلفن ‌هوشمندی که امکان استفاده از این خدمات را فراهم می‌آوردند افزایش یافت اما حال پس از گذشت مدتی از ارائه این خدمات به نظر می رسد تب بازار گوشی‌های تلفن همراه خوابیده است.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر استمرار شرایط رکود در بازار موبایل اظهار کرد: در این مدت نوسان خاصی در قیمت‌ها رخ نداده و در باره تقاضا هم شاهد اتفاق جدیدی و ویژه‌ای نبوده‌ایم، بر همین اساس بازار در همان حالت راکد خود باقی مانده و حتی از این مرحله نیز فراتر رفته و میزان فروش گوشی‌های تلفن همراه به حداقل خود رسیده است به گونه‌ای که می‌توان مقطع فعلی را از مقاطع مثال زدنی در ارتباط با رکود بازار موبایل دانست.

افشار فروتن همچنین عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود منتظریم اثر اقدامات صورت گرفته در بازار را مشاهده کنیم و با توجه به اینکه در ماه شهریور قرار داریم این امید وجود دارد که در باقی‌مانده این ماه اوضاع فروش بهتر شود چراکه معمولا در سال‌های قبل شهریور ماه زمان رونق نسبی بازار موبایل به شمار می‌رفت.

فروتن در ادامه درباره دلایل اقبال کم مردم به خرید گوشی‌های موبایل اشاره کرد و یاداور شد: یکی از دلایل عمده اصلی این موضوع را شاید بتوان بحث انتظار مردم برای تثبیت قیمت‌ها دانست چرا که همواره مردم در بازار موبایل به دنبال دو ویژگی پایین آمدن قیمت‌ها و کیفیت و اصالت جنس خریداری شده هستند.

وی ادامه داد: شاید اکنون انتظار مردم به ارزان‌تر شدن یا تثبیت قیمت‌ها بازگردد و آن‌ها به دنبال شرایط مطئمن‌تری باشند اما در هر صورت در مقطع فعلی گرایش مردم به سمت خرید تلفن همراه به شدت افت کرده و همانطور که اشاره شد بازار موبایل دچار رکودی جدی شده است.
کد مطلب: 45136
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام