۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۲

بروز مشکل در یک‌پنجم مقالات علمی مبتنی بر نرم‌افزار Excel

ایتنا - زمانی که بخش تنظیمات نرم‌افزار صفحه‌گسترده Excel مایکروسافت به صورت پیش‌فرض مورد استفاده قرار می‌گیرد، نام ژن‌ها به‌هم می‌ریزد.
بروز مشکل در یک‌پنجم مقالات علمی مبتنی بر نرم‌افزار Excel


یک‌پنجم مقالات علمی با موضوع ژنتیک که مبتنی بر نرم‌افزار Excel تهیه شده‌اند، هنگام تغییر فرمت اطلاعات به داده‌های آماری و تاریخی با پیغام خطا مواجه می‌شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، نتایج حاصل از یک گزارش جدید که در آخرین شماره از نشریه BioMed Central به چاپ رسید نشان داد بخش قابل ملاحظه‌ای از مقالات علمی مبتنی بر نرم‌افزار Excel مایکروسافت با مشکل مواجه می‌شوند.

«مارک زِیمن»، «یوتام ایرِن» و «آسام ال‌اُستا» از کارشناسان نرم‌افزاری که گزارش مربوطه در این زمینه را منتشر کردند، توضیح دادند بخش تنظیمات پیش‌فرض در نرم‌افزار Excel به آسانی این مشکلات را برای مقالات علمی ایجاد می کند.

در این گزارش گفته شد: «زمانی که بخش تنظیمات نرم‌افزار صفحه‌گسترده Excel مایکروسافت به صورت پیش‌فرض مورد استفاده قرار می‌گیرد، نام ژن‌ها را به تاریخ و اعداد ممیزی شناور تبدیل می‌کنند.»

 

در ادامه این گزارش گفته شد: «یک مطالعه دقیق نشان داد یک‌‌پنجم مقالات علمی با موضوع ژنتیک که مبتنی بر نرم‌افزار Excel ساخته شده‌اند، لیستی از مشکلات و پیغام‌های خطا در زمینه نام‌گذاری ژن‌ها را شامل می‌شوند.»

این مشکل از سال ۲۰۰۴ به بعد وجود داشته است. سه سال پس از این تاریخ برای نخستین بار گفته شد نرم‌افزار Excel قادر نیست هرگونه اطلاعاتی که با عدد ۶۵۵۳۵ ذخیره می‌شود را به درستی در حافظه خود نگه دارد و آن را بهم می‌ریزد.
 
کد مطلب: 45121
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام