۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷
تازه‌های وب و اینترنت

اینترنت موبایل آمریکا 300 مگابیتی شد

ایتنا - وریزون از اینترنت بی‌سیم 300 مگابایل صحبت می‌کند.
اینترنت موبایل آمریکا 300 مگابیتی شد


اپراتور مخابراتی وریزون وایرلس در آمریکا از ارائه خدمات اینترنت بی‌سیم با سرعت بی‌سابقه ۳۰۰ مگابیت در ثانیه خبر داده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی.سی.مگ، البته رسیدن به چنین سرعتی با استفاده از هر نوع گوشی تلفن همراهی ممکن نیست و کاربران باید از گوشی‌های جدید و پیشرفته‌ای استفاده کنند.

وریزون می‌گوید برای ثبت این رکورد از فناوری تازه‌ای استفاده کرده که پهنای خطوط انتقال داده را افزایش می‌دهد. این فناوری که 3xCA نام دارد ترکیب و استفاده بهنیه از سه طیف فرکانسی را ممکن می‌کند. اما رقبای وریزون یعنی اسپرینت و AT&T تنها از توان تجمیع دو پهنای باند فرکانسی برخوردارند.

پیش از این شرکت بل نتورک در تورنتو هم توانسته بود به فناوری ۳xCA دست یابد و آن را مورد استفاده قرار دهد. البته کارشناسان می‌گویند سرعت واقعی تبادل داده با استفاده از این فناوری از ۲۰۰ مگابیت در ثانیه فراتر نمی‌رود. بدیهی است که کاربران چنین خدماتی می توانند در چند ثانیه فایل‌های حجیم چندرسانه‌ای را بارگذاری کنند.

Sprint و T-Mobile دو اپراتوری هستند که در تلاش برای ارتقای سرعت خدمات اینترنت موبایلی خود هستند. اسپرینت هم در حال استفاده آزمایشی از خدمات مذکور در شیکاگو است.

برای ارائه این خدمات از طیف‌های فرکانسی ۷۰۰، ۱۷۰۰ و ۱۹۰۰ مگاهرتز استفاده می‌شود. آیفون ۶ اس، Samsung's Galaxy S7، Note 7 و 7، S6 Edge+, و HTC 10 از جمله معدود گوشی‌های پشتیبانی کننده از چنین خدماتی هستند.
کد مطلب: 45095
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
چی؟! بدون پیوست فرهنگی؟! با مخالفت شورا ها و نهادها و اشخاص مختلف روبرو نشدند؟ کسی نگفت سرعت اینترنت رو افزایش ندید ایران بهمون نفوذ میکنه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام