۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۲

دعوت وزارت ارتباطات از مردم برای گزارش کانال‌های غیرمجاز

ایتنا- با معرفی کانال‌های غیراخلاقی به سامانه 195، به ساماندهی اینترنت از مطالب موهن در فضای مجازی بکاهید.
دعوت وزارت ارتباطات از مردم برای گزارش کانال‌های غیرمجاز


پس از انتشار خبری با عنوان شکایت از سایت‌ها و کانال‌های مغایر با قوانین در سامانه تلفنی وزارت ارتباطات، رئیس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه تأکید کرد که چنین امکانی فقط در سامانه اینترنتی ۱۹۵ فراهم است.


پس از انتشار خبر اوليه در رسانه‌ها، تماس‌‌هاي تلفني خبرنگار همشهري با اين سامانه براي اطلاع‌رساني در مورد يك كانال تلگرامي غيراخلاقي بي‌نتيجه ماند. يكي از كارمندان اين سامانه ضمن ابراز بي‌اطلاعي گفت: «تماس‌هاي مشابهي در اين زمينه داشته‌ايم اما از فعال‌شدن چنين امكاني در سامانه بي‌خبر هستيم.»

دكتر محمدرضا فرنقي‌زاد، رئيس روابط عمومي وزارت ارتباطات با بيان اينكه اين سامانه تلفني نيست، از شهروندان خواست اطلاعات سايت‌ها و كانال‌هاي ضد‌اخلاقي و مغاير با قوانين كشور را در سامانه اينترنتي اين وزارتخانه به نشاني WWW. 195.ict.gov.ir ثبت كنند. وي با تأييد اينكه افرادي كه چنين پاسخ‌هايي به شهروندان داده‌اند آموزش نديده‌اند و به‌زودي توضيحات لازم به آنها ابلاغ خواهد شد، به همشهري گفت: «اپراتورهاي اين سامانه شهروندان را با ارسال پيام از طريق اينترنت و سايت ۱۹۵راهنمايي خواهند كرد. سامانه ۱۹۵ از هم‌اكنون آماده است تا هرگونه گزارش مردمي را درخصوص محتواي شبكه‌ها، سايت‌ها، صفحات فضاي مجازي، كانال‌ها، برنامه‌ها و نرم‌افزارها كه شكل مجرمانه، غيراخلاقي، مستهجن، ضد‌دين، مخالف با كيان خانواده و جامعه، مخالف با قوانين شرعي و عرفي و... دارند دريافت كرده و به مسئولان مربوطه ارائه دهد.»

فرنقي‌زاد با تأكيد بر اينكه گزارش‌هاي دريافتي از اين سايت فقط براي كارشناسان اين واحد قابل رويت خواهد بود، افزود: «آنها گزارش‌هاي مردمي را بررسي مي‌كنند و ليست تأييدشده را به كميته‌اي كه كار فيلترينگ را انجام مي‌دهد، خواهد داد. فيلترينگ در وزارت ارتباطات به دو روش انجام مي‌شود؛ بخشي از آن را روبات‌ها به‌صورت هوشمند انجام مي‌دهند و بخشي ديگر را كارشناسان تشخيص داده و فيلتر مي‌كنند. در سامانه جديد امكان دريافت گزارش‌هاي مردمي بدون دريافت نام فراهم شده است. در اين سامانه كد رهگيري به مردم داده نمي‌شود. شهروندان آدرس سايت و كانال‌هاي مغاير با قوانين را در سامانه اينترنتي ۱۹۵درج كنند و وزارت ارتباطات را براي پاكسازي فضاي مجازي كمك كنند.»

كاربران مي‌توانند از طريق مراجعه به سامانه ۱۹۵ (سامانه‌ پاسخگويي به شكايات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات) و مراجعه به بخش «اعلام سايت‌هاي مغاير با قوانين كشور» هرگونه گزارش خود را اعلام كنند.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 45078
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام