۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۵

جدیدترین حمله سایبری به شبکه ارتباطی کشور/ ارتباطات مختل نشد

ایتنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی از جدیدترین حمله سایبری به شبکه ارتباطی کشور خبر داد و گفت: با وجود اینکه هدف از این حمله مختل کردن شبکه بود، اما این اتفاق نیفتاد.
جدیدترین حمله سایبری به شبکه ارتباطی کشور/ ارتباطات مختل نشد


به گزارش ایتنا از مهر، سیدابوالحسن فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاحیه فاز نخست شبکه ملی اطلاعات با اشاره به تمهیداتی که در این شبکه برای حملات «دیداس» تعبیه شده است، گفت: حدود دو تا سه هفته پیش یک حمله دیداس به شبکه ارتباطی کشور وارد شد که در نتیجه آن ارتباط بین‌الملل چند سرویس دهنده مهم و بزرگ قطع شد.


وی با بیان اینکه این حمله با سرعت ۳۰ گیگابیت و با هدف مختل کردن شبکه ارتباطی صورت گرفت، ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته در شبکه ملی ارتباطات، ما برای سوئیچ‌های IXP امکان جداسازی ترافیک بین‌الملل و داخلی فراهم شد و در نتیجه قطع سرویس‌های بین‌المللی اختلالی در دریافت سرویس‌های خارجی ایجاد نکرد.

فیروزآبادی تصریح کرد: حملات دیداس به حملاتی گفته می‌شود که با ارسال حجم ترافیک زیاد به سمت یک سایت و یا سرور عملکرد سایت را مختل می‌کند و سرویس موردنظر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. این حملات بیشتر بر روی سرورهای ورودی به سمت کشور صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: برداشت‌های متفاوتی از این طرح در کشور وجود داشت و بارها از من سوال می‌شد که آیا این شبکه در چارچوب مرزهای ملی است و یا خیر.

وی ادامه داد: هم‌اکنون باید بگوییم شبکه ملی اطلاعات یک شبکه اختصاصی در چارچوب مرزهای جغرافیایی ایران نبوده، بلکه کاملا بر پایه تحقق نیازهای مردم طراحی شده است و در آن یک اراده ملی دخیل بوده است.

فیروزآبادی گفت: در تعریف این شبکه بر اساس الزامات شورای عالی فضای مجازی باید شبکه‌ای ایجاد می‌شد که تمامی خدمات و آنچه که در فضای مجازی در چارچوب اتصالات صورت گیرد، برای مردم محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات این شبکه موضوع امنیت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خطراتی که شبکه‌های سایبری با آن مواجه هستند از جمله حملات دیداس در این شبکه مورد توجه قرار گرفته است و با تمهیدات انجام شده، امکان جداسازی سرویس‌های داخلی و خارجی محقق شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در شبکه ملی اطلاعات مستقل از شبکه اینترنت خارجی امکان تولید محتوا را خواهیم داشت، گفت: هم‌اکنون قدرت اقتصادی کشورها در چارچوب تولید محتوا و خدمات در فضای مجازی سنجیده می‌شود و چنانچه ما بتوانیم خدمات این شبکه را به کشورهای دیگر ارائه دهیم، شاهد اعمال قدرت در فضای مجازی خواهیم بود، همان کاری که هم‌اکنون آمریکایی‌ها در حوزه‌های مختلف خدمات انجام می‌دهند و در این فضا اعمال قدرت دارند.

فیروزآبادی با بیان اینکه خدماتی مانند گوگل و تلگرام اگر در ایران راه‌اندازی شود، شبکه ملی اطلاعات این توانایی را خواهد داشت که این خدمات را بتواند به صورت جهانی ارائه دهد، از سوی دیگر در این شبکه با قدرت سایبری می‌توانیم در خدمات و سرگرمی‌ها، بازارهای جهانی و منطقه‌ای را به خود اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه صدها ساعت جلسه مشترک برای شبکه ملی اطلاعات ثبت شده است، تاکید کرد: پایداری، استقلال، خودگردانی شبکه و مدیریت از جمله پارامترهای مورد تاکید شورای عالی فضای مجازی بوده است که در این شبکه اعمال شده است. به علاوه آنکه توسعه بازار اقتصادی کشور بر مبنای شبکه‌ای پرسرعت و باکیفیت موثر واقع شود.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه بخشی از توسعه اقتصادی کشور بر مبنای شبکه ملی اطلاعات محقق می‌شود، تاکید کرد: روند ترافیک محتوای خارجی به داخل کشور، سهولت ارتباطات و قیمت مناسب می‌تواند مقدمه‌ای برای راه‌اندازی سرویس ویدئوی درخواستی (VOD) باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت یازدهم به هدف برسد.
کد مطلب: 45045
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام