۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸

حملات باج‌افزارها به‌زودی متوقف خواهند شد

ایتنا - گروه‌های مجرمان سایبری که از طریق رمزگذاری داده‌ها با استفاده از بدافزارها یا تهدید حملات گسترده محروم‌سازی سرویس (DDoS) به باج‌گیری می‌پردازند، معمولاً بیت‌کوین طلب می‌کنند تا تراکنش مربوطه قابل ردیابی نباشد.
حملات باج‌افزارها به‌زودی متوقف خواهند شد


بنابر گزارش‌های مؤسسه مالی فناوری Chainanalysis، مراجع قانونی در ایالات متحده در صدد دستگیری مجرمان سایبری و عاملان حملات باج‌خواهی هستند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از computerweekly، در طی شش ماه گذشته باج‌افزارها به بزرگ‌ترین تهدیدات سایبری علیه کسب‌وکارها، مؤسسات بهداشت و درمان و نهادهای دولتی در ایالات متحده تبدیل شده‌اند و با این وجود، کارشناسان مؤسسه فناوری Chainanalysis که در زمینه بیت‌کوین تخصص دارد، انتظار دارند در آینده نه‌چندان دور، این روند محدود شود.

گروه‌های مجرمان سایبری که از طریق رمزگذاری داده‌ها با استفاده از بدافزارها یا تهدید حملات گسترده محروم‌سازی سرویس (DDoS) به باج‌گیری می‌پردازند، معمولاً بیت‌کوین طلب می‌کنند تا تراکنش مربوطه قابل ردیابی نباشد. اما در طول دو سال گذشته، شرکت نوپای Chainanalysis دست به تولید نوعی فناوری برای ردیابی بیت‌کوین زده و آن را به مراجع قانونی در ایالات متحده، اروپا و آسیا فروخته است.

مایکل گروناگر (مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت Chainanalysis) می‌گوید: «پس از آنکه مراجع قانونی با استفاده از نرم‌افزار شرکت ما، کار بررسی عملیات باج‌افزارها را به انجام برسانند، باید انتظار داشته باشیم شاهد بازداشت مجرمان سایبری باشیم.»
او ادامه می‌دهد: «با اینکه احتمالاً صنعت باج‌افزار ارزشی بیش از یکصد میلیارد دلار دارد، اما خوشبختانه امید می‌رود فناوری ما به کاهش این میزان کمک کند و باعث گردد مجرمان سایبری و باج‌گیران، دستگیر و روانه زندان شوند.»

آقای گروناگر می‌گوید مراجع قانونی در ایالات متحده با استفاده از فناوری شرکت Chainanalysis توانسته‌اند برخی از گروه‌های خلافکار سایبری – که با عنوان حملات گسترده برای بیت‌کوین (DD۴BC) شناخته می‌شوند – را بازداشت نمایند.


وی اظهار می‌دارد: «معمولاً پیش‌تر، تراکنش‌های بیت‌کوینی به صورت گمنام و بی‌نام‌ونشان صورت می‌گرفتند؛ اما اکنون نرم‌افزار ما قابلیت برقراری پیوند میان پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده را دارد و بنابراین، عملاً تراکنش‌های بیت‌کوین قابل ردیابی هستند و این مزیت بیت‌کوین نسبت به پول نقد است.»

گفته می‌شود همزمان با به‌کارگیری گسترده نرم‌افزار Chainanalysis، تراکنش‌های بیت‌کویی که اکنون توسط مجرمان سایبری با مصونیت از شناسایی انجام می‌شوند، بسیار محدود گردند.
 
کد مطلب: 44986
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام