۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱

سرمایه‌گذاری اوراکل در یک کارزار غیرانتفاعی «ضدگوگلی»

ایتنا – دشمن گوگل یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی در «پروژه شفافیت گوگل» است تا در مورد اعمال اشتباه غول جست‌وجو به مردم اطلاع‌رسانی کند.
سرمایه‌گذاری اوراکل در یک کارزار غیرانتفاعی «ضدگوگلی»

 حتی پس از آنکه شرکت اوراکل دو بار در دادگاه بازی را به گوگل باخت، هنوز هم آرام ننشسته است. این شرکت همزمان با تشکیل پرونده دیگری در دادگاه علیه گوگل، تصدیق کرده است که در حال سازمان‌دهی تلاشی غیرانتفاعی علیه گوگل با نام کارزار (کمپین) مسئولیت‌پذیری است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Thetechportal، «کارزار مسئولیت‌پذیری» همان‌طور که از نامش پیداست، گروهی غیرانتفاعی است که از پژوهش‌ها، نکات حقوقی، و فناوری ارتباطات استفاده می‌کند تا رفتارهای نادرست را در معرض دید عموم قرار دهد و آنها را مطلع گرداند.

با اینکه این گروه غیرانتفاعی به برخی از مسائل مهم همچون آب سالم و حقوق بشر هم اشاره دارد، اما علیه برخی از بی‌اخلاقی‌های سازمانی نیز کارزارهای متعددی تدارک دیده است؛ از جمله و به‌ویژه برای گوگل.

گفته می‌شود این گروه که در آوریل (فروردین) ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد، یک کارزار دائمی با عنوان «پروژه شفافیت گوگل» را نیز مدیریت می‌کند تا اعمال اشتباه غول جست‌وجو را به آن گوشزد کند. دست‌اندرکاران این کارزار می‌گویند هدف از این پروژه، فراهم ساختن منبعی آنلاین است تا مردم بتوانند از میزان «نفوذ گوگل» روی دولت ایالات متحده، سیاست‌های عمومی و حتی تأثیر آن روی زندگی روزانه خود آگاه شوند.

 

خانم آن وایسمان (مدیر اجرایی این کارزار) در همین خصوص می‌گوید: «با اینکه گوگل همیشه حامی شفافیت در دولت، کسب و کار، و حتی زندگی خصوصی کاربران بوده، اما در مورد تعاملات خودش با دولت ایالات متحده، هرگز شفاف عمل نکرده است.»

گفتنی است اگرچه این کارزار در نام خود، شفافیت را به یدک می‌کشد، اما فورچون گزارش می‌دهد که نام و نشانی سرمایه‌گذاران حامی این پروژه هنوز مشخص نیست؛ هرچند که اوراکل اذعان داشته که قطعاً یکی از طرفداران و مدافعان این پروژه است.

کن گلوک (معاون ارشد اوراکل) نیز تصدیق می‌کند که شرکت وی در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است: «اوراکل قطعاً یکی از مشارکت‌کنندگان در پروژه شفافیت است. این پروژه اطلاعات مهمی به عموم مردم می‌دهد که باید از آن اطلاع داشته باشند و البته باید دانست که این اطلاعات صددرصد درست و صحیح هستند.»
 
کد مطلب: 44959
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام