۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴

فروش شریک تجاری یاهو در بخش آگهی‌ها با قیمت ۹۰۰ میلیون دلار به گروه چینی

ایتنا - قرار است شرکت Media.net (شرکتی نوپا و شریک یاهو) که برای یاهو و موتور جست‌وجوی بینگ از مایکروسافت آگهی‌های زمینه‌ای (contextual) فراهم می‌کند و به نمایش می‌گذارد، حرکتی شبیه به ادغام وارونه داشته باشد و در چین به یک شرکت سهامی عام تبدیل شود.
فروش شریک تجاری یاهو در بخش آگهی‌ها با قیمت ۹۰۰ میلیون دلار به گروه چینی


قرار است شرکت Media.net (شرکتی نوپا و شریک یاهو) که برای یاهو و موتور جست‌وجوی بینگ از مایکروسافت آگهی‌های زمینه‌ای (contextual) فراهم می‌کند و به نمایش می‌گذارد، حرکتی شبیه به ادغام وارونه داشته باشد و در چین به یک شرکت سهامی عام تبدیل شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بیزنس‌ویک، گروهی از سرمایه‌گذاران چینی اعلام کرده‌اند که درنظر دارند شرکت تازه‌کار Media.net را با قیمت نقدی ۹۰۰ میلیون دلار خریداری کنند. گفته می‌شود این گروه قرار است نهایتاً شرکت مذکور را به یک مؤسسه مخابراتی عمومی(سهامی عام) در چین بفروشد که از سال گذشته میلادی، سهام آن معلق مانده و بدین‌ترتیب جان تازه‌ای در کالبد آن بدمند.

شرکت Media.net که پایگاه و ادارات مرکزی آن در شهرهای دوبی و نیویورک واقع هستند، از این خبر جدید به‌عنوان سومین تصاحب بزرگ در تاریخچه شرکت‌های تبلیغاتی یاد می‌کند. اما این معامله پیچیده تا حد زیادی به یک ادغام وارونه شباهت دارد؛ چرا که در این حالت و بر خلاف رویه مرسوم، یک شرکت سهامی خاص، شرکتی با سهامی عام را خریداری می‌کند و از مقررات مربوط به عرضه سهام اولیه سر باز می‌زند.

آقای دیویانک توراخیا در سال ۲۰۱۰ شرکت Media.net را پایه‌گذاری کرد و وارد این حوزه از کسب‌وکار شد. فناوری این شرکت به یاهو و نیز بینگ (موتور جست‌وجوی مایکروسافت) کمک می‌کند تا آگهی‌های زمینه‌ای را به نمایش بگذارند. این سیستم مشابه آن چیزی است که گوگل عرضه می‌کند؛ یعنی بر اساس محتوای صفحه وب نمایش داده شده، تصمیم می‌گیرد که چه آگهی نمایش داده شود تا با محتوای مربوطه بیشترین ارتباط را داشته باشد.


این معامله در حالی انجام می‌گردد که گفته می‌شود خرید و ادغام شرکت‌های تبلیغاتی رو به افول است. بنابر گزارش مؤسسه پژوهشی PitchBook Data، در طول نیمه نخست سال جاری میلادی، ۴۳ معامله از این دست در جهان انجام شده است که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته میلادی، ۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گفتنی است شرکت Media.net در سال گذشته میلادی توانست ۲۳۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد که بیش از نیمی از این درآمد، از سوی بازدیدکنندگان موبایل (وسایل سیار) تأمین شد. همچنین، با اینکه ایالات متحده ۹۰ درصد از درآمد شرکت Media.net را تشکیل می‌دهد، اما این شرکت امیدوار است پس از انجام این معامله، از کاربران چینی هم درآمد قابل‌توجهی کسب نماید.
 
کد مطلب: 44950
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام