۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵

پایان پشتیبانی از اپ‌های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس توسط گوگل

ایتنا - اپ‌های جدید کروم فقط برای سیستم‌عامل کروم ساخته خواهد شد و نسخه ویندوزی، مکینتاشی و لینوکسی آن را نخواهیم داشت.
پایان پشتیبانی از اپ‌های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس توسط گوگل


گوگل دست از پشتیبانی و توسعه اپ‌های سیستم‌عامل کروم روی ویندوز، مک و لینوکس بر می‌دارد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، از اواخر ۲۰۱۶ اپ‌های جدید کروم فقط برای سیستم‌عامل کروم/ Chrome OS ساخته خواهد شد و نسخه ویندوزی، مکینتاشی و لینوکسی آن را نخواهیم داشت.

البته اپ‌های موجود همچنان روی فروشگاه گوگل کروم او.اس وجود خواهد داشت اما اپ جدید ساخته نخواهد شد. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از نیمه دوم ۲۰۱۷ فروشگاه Chrome Web Store اپ‌های کروم برای سایر سیستم‌عامل‌ها را از ویترین خود بر می‌دارد و از ۲۰۱۸ به بعد نیز کلاً این اپ‌های موجود روی سیستم‌عامل‌های غیر از کروم او.اس اجرا نخواهند شد.

البته اکستنشن‌ها و تم‌ها تحت تأثیر این تغییرات قرار نخواهند گرفت.


هدف مدیران گوگل تمرکز روی فروشگاه اختصاصی سیستم‌عامل کروم به‌جای توسعه اپ های کروم برای سایر سیستم‌عامل‌ها است چراکه تنها یک درصد از کاربران غیر کروم از اپ‌های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس استفاده می‌کنند و به همین دلیل به‌صرفه نیست تا سرمایه‌گذاری اضافی روی این بخش صورت گیرد.

کروم او.اس/ Chrome OS: استارت ساخت این سیستم‌عامل توسط گوگل در سال ۲۰۰۹ در زبان سی و سی‌پلاس پلاس با کرنل لینوکس زده شد و با ساخت سخت‌افزارهای کروم بوک (اغلب لپ‌تاپ‌های مدرسه‌ای) توسط ایسر و سامسونگ در سال ۲۰۱۱ توسعه یافت و کروم بوک اچ.پی و کروم‌بوک پیکسل سی گوگل آن را به اوج رساندند.
کد مطلب: 44879
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام