کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسنپ صدمیلیون دلار برای خرید یک جست‌وجوگر می‌پردازد

خبرگزاری فارس , 27 مرداد 1395 ساعت 12:04

ایتنا- اسنپ‌چت با خرید اجست‌وجوگر قصد دارد آن را با پیام‌رسان خود ادغام کند و از این طریق برخی توصیه‌ها و پیام‌ها را به کاربران خود ارائه دهد.




اسنپ‌چت در حال نهایی کردن برنامه‌های خود برای خرید یک برنامه جست‌وجوگر موبایلی موسوم به Vurb بوده و قصد دارد به این منظور بیش از صدمیلیون دلار هزینه کند.


به گزارش ایتنا از فارس، بخشی از این مبلغ به صورت نقدی و بخشی نیز در قالب سهام پرداخت می‌شود. Vurb توسط شرکتی نوپا به همین نام طراحی شده و مشخص نیست اسنپ‌چت چه برنامه‌هایی برای استفاده از Vurb دارد. جست‌وجوگر یاد شده علاوه بر انجام جست‌وجوهای متعارف اینترنتی برای انجام اموری همچون شناسایی موضوعات در حال تبدیل به روند، رزرو هتل و کرایه تاکسی از طریق برنامه‌هایی مانند اوبر ولیفت و غیره قابل استفاده است.

شرکت سازنده در ۵ سالی که از فعالیتش می‌گذرد تلاش کرده تا Vurb را به ابزاری کامل برای برنامه‌ریزی امور مختلف مبدل کند و آن را از حالت یک جست‌وجوگر صرف خارج سازد.

جست‌وجوگر مذکور علیرغم امکانات متنوعش در اپ‌استور اپل و گوگل‌پلی چندان با استقبال مواجه نشد و مورد توجه قرار نگرفت. به نظر می‌رسد اسنپ‌چت با خرید این جست‌وجوگر قصد دارد آن را با پیام‌رسان خود ادغام کند و از این طریق برخی توصیه‌ها و پیام‌ها را به کاربران خود ارائه دهد.

از کل رقم ۱۱۰ میلیون دلاری که قرار است به این خرید اختصاص یابد، ۷۵ درصد به صورت سهام پرداخت می‌شود و ۲۵ درصد باقی مانده به صورت نقدی در اختیار Vurb قرار می‌گیرد.

این دومین خرید بزرگ اسنپ‌چت است. این شرکت در ابتدای سال ۲۰۱۶ هم با پرداخت حدود صدمیلیون دلار شرکت بیت موجی را خریداری کرد که برچسب‌های شخصی‌سازی شده آن هم‌اکنون در اسنپ‌چت در دسترس است.


کد مطلب: 44817

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44817/اسنپ-صدمیلیون-دلار-خرید-یک-جست-وجوگر-می-پردازد

ايتنا
  https://www.itna.ir